پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام میرشفیعی در همایش آموزشی مبلغین ایام غدیریه در مدرسه عالی دارالشفاء قم

حوزه/ ما باید نسبت به غدیر و ولایت امیر المومنین(ع) در جامعه ایجاد حساسیت کنیم و مسائل مربوط به آن را برای مردم بیان کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سیدصادق میرشفیعی در جمع مبلغان ایام غدیریه در تالار مدرسه دارالشفاء اظهارداشت: غدیر یعنی امامت و امامت هم یک ضرورت قطعی، برای تمام امت ها تا قیامت است.

وی افزود: خداوند به پیامبر(ص) این گونه می‌گوید،اگر پیام امامت علی(ع) را به مردم نرساند، گویی رسالت را کامل نکرده و اسلام کامل نشده است.

این محقق حوزه بیان داشت: تمام انبیاء مقدمه آمدن خاتم الانبیاء بودند و دین پیامبر اسلام(ص) که کامل ترین دین است، کامل نمی شود مگر به اعلام ولایت و امامت امیر المومنین علی علیه السلام، که از سوی پیامبر(ص) اعلام شد.

حجت الاسلام و المسلمین میرشفیعی با بیان این که پیامبر(ص) برای معرفی علی(ع) از سال ها قبل جریان سازی کرده بود، عنوان کرد: نمونه کامل این جریان سازی در نخستین روز دعوت از قریش بود که حضرت محمد(ص) با دعوت از قبیله خود، این گونه اعلام کردند که هرکس دعوت من را لبیک بگوید جانشین من خواهد بود، که هیچکس به غیر از امیرالمومنین به دعوت پیامبر(ص) پاسخی نداد.

وی اظهار داشت: دشمن می خواهد با تهاجم فرهنگی بر علیه ولایت امیرالمومنین(ع) مسلمانان و به ویژه شیعیان را از معارف ناب اسلامی دور نگه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین  میرشفیعی با اشاره به این که ولادت حضرت علی(ع) در کعبه فضیلتی است که قابل انکار نیست، افزود: اوج معرفی حضرت علی(ع) برای امامت بعد از پیامبر(ص) واقعه غدیر بود اما این معرفی به عنوان جانشین از همان ابتدا ولادت امیرالمومنین صورت گرفته و مطلب تازه ای نبود.

محقق حوزه علمیه با تأکید بر این که هیچ کدام از صحابی پیامبر(ص) را نمی یابیم که این قدر با رسول الله(ص) در امور مختلف شریک باشد، اظهار داشت: وقتی این ویژگی ها را از حضرت علی(ع) می بینیم پی به مظلومیت حضرت علی(ع) می بیریم.

وی با بیان این که حقی که از ائمه غصب شده از نور آفتاب روشن تر است، تصریح کرد: ما باید نسبت به غدیر و ولایت امیر المومنین در جامعه ایجاد حساسیت کنیم و مسائل مربوط به آن را برای مردم بیان کنیم.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از پرچم اهدایی حرم امیر المومنین علیه الاسلام با محوریت غدیر رونمایی شد.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha