شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه  آیت الله مویدی

حوزه/ مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه شهید آیت الله مویدی قمی از شهدای فاجعه منا با حضور اساتید ، طلاب و فضلا در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید هادی علوی، مدیر مدرسه علمیه شهید آیت الله مویدی قمی با بیان اینکه در زمان حیات آیت الله مویدی قمی این مکان به صورت مدرسه علمیه اداره نمی شد و بعد از به شهادت رسیدن آن عالم در فاجعه منا این مسئله به وقوع پیوست گفت: اگر چه در گذشته در این مکان طلاب رفت و آمد می کردند و به درس و بحث می پرداختند، ولی  این مسئله به صورت رسمی نبوده است.

 وی بیان داشت: امسال مدیریت این مدرسه تصمیم گرفت، با هماهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه اقدام به جذب و پذیرش طلاب از سطوح عالی نمایند و به همین منظور همانند دیگر مدارس علمیه50 نفر از بهترین افراد و طلاب با طی مراحلی جذب شدند.

 حجت الاسلام علوی ابراز داشت: این طلاب در کنار سایر دروس حوزه، با مباحثی چون حلقات شهید صدر، تفسیر المیزان و صحیفه سجادیه نیز آشنا خواهند شد و برای بهتر یادگیری آنها کارگاهای ادبیات عرب و مبانی علوم اسلامی برای آنها برگزار می شود.

 مدیر مدرسه علمیه  آیت الله مویدی قمی با بیان اینکه از دیگر فعالیت این مدرسه  این است که به عنوان« مرکز علوم اسلامی» هم مشغول فعالیت می باشد، اشاره کرد  افزود: مدیریت این مرکز قصد دارد با هماهنگی آموزش و پرورش، دانش آموزانی را از مقطع ابتدایی جذب کند و به آموزش آنها بپردازد.

وی ابراز داشت: خصوصیت این مرکز این است که این دانش آموزان به خوبی و از همان ابتدا با مبانی ارزشی و دینی آشنا می شوند و در آینده می توانند در همه ابعاد مختلف، فردی مفید برای حوزه و جامعه باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha