چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 393092
۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
مراسم نکوداشت آیت الله دین پرور

حوزه/ آئین نکوداشت عالم خدوم آیت الله سید جمال الدین دین پرور، موسس بنیاد بین المللی نهج البلاغه، با عنوان "طلوع ماندگار"، در فرهنگ سرای فردوس تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران در این مراسم که عصر روز گذشته با حضور جمع کثیری از مردم ولایتمدار و متدین تهران و شمیرانات برگزار شد، چمران رئیس شورای اسلامی شهرتهران، مسجد جامعی عضو شورا، فرماندار شمیران و جمعی از مسئولان شهرداری و طلاب و روحانیون تهران حضور داشتند.

این مراسم به منظور پاسداشت تلاش‌های ارزنده علمی،فرهنگی، مذهبی  و خدمت محور آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور برگزار گردید که طی سالیان متمادی با بهره‌گیری از اندرزهای حکیمانه نهج‌البلاغه و ترویج محتوای آسمانی آن در زمینه‌هایی همچون ارتباط علمی و فرهنگی با مجامع مختلف، آشنا ساختن جامعه به ویژه نسل جوان با نهج‌البلاغه و اندیشه‌های امیرالمومنین (ع) نقش مهمی داشته‌اند.

آیت الله سید حسین دین‌پرور مشهور به جمال‌الدین دین‌پرور در سال 1317 در خانواده‌ای مذهبی و متدین در تهران به دنیا آمد. عشق وافر به علوم دینی پس از مدتی وی را به‌سوی حوزه علمیه رهسپار کرد و پس از سالها تلاش و مجاهدت در راه علم و تحصیل به درجه اجتهاد نایل شد. ایشان در دوران تحصیل خویش از محضر اساتید بزرگی چون آیت الله العظمی بروجردی، امام خمینی(ره)، علامه طباطبائی، آیت الله العظمی گلپایگانی و ... بهره‌ها برد.

وی علاوه بر تاسیسی بنیاد بین المللی نهج البلاغه و مرکز تخصصی نهج البلاغه، تألیفات متعددی را به رشته تحریر درآورده  و هم‌اکنون نیز در حوزه‌ علمیه و دانشگاه های تهران به تدریس علوم ناب اسلامی مشغول است و در این راستا شاگردان فراوانی تربیت و تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

آیت الله دین پرور هم اکنون رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه است.

313/34

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha