جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فضیل الجزایری از روحانیون الجزایری

اختصاصی حوزه - روحانی الجزایری گفت: پیام روشنگرانه رهبر اسلامی حتما در نظر مومنان ، روشنفکران ، انقلابیون ، اهل مقاومت اسلامی و ملی گراهایی که اهل تفکر و اندیشه اند تاثیرگذار است....نبود زائران ایرانی امسال افتضاح بزرگی برای عربستان است چون مسلمانان می پرسند که چرا ایرانی ها امسال به حج نیامدند.

حجت الاسلام فضیل الجزایری از روحانیون الجزایری در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» به مراسم حج امسال و فجایع عربستان در جریان حداثه منا در سال گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر عربستان سعودی با پول دهان دولت ها و کشورهای اسلامی بسته و مسلمانان به جای اعتراض به رفتارهای آل سعود  سکوت اختیار کردند به طوری که برخی از دولت های اسلامی غیرت دینی خود را زیر پاگذاشتند.

پیام حج رهبری، سعودی ها را رسوا کرد

 وی پیام صریح و قاطعانه رهبر معظم انقلاب به مناسبت ایام حج را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: پیام روشنگرانه رهبر اسلامی حتما در نظر مومنان ، روشنفکران ، انقلابیون ، اهل مقاومت اسلامی و حتی ملی گراهایی که اهل تفکر و اندیشه اند تاثیرگذار است به ویژه که رهبر انقلاب در این پیام، عالمانه و قاطعانه ورود کرده و حقیقت سعودی ها را رسوا کردند. و فهم پیام رهبری نیازمند سطح درک بالایی است؛ باید بفهمیم کسی که غیرت ندارد، دین ندارد.

سران اسلامی از عربستان حق السکوت می گیرند

روحانی الجزایری خاطر نشان کرد: البته باید این واقعیت تلخ را بپذیریم که دنیای اسلام گرفتار حاکمان بی لیاقت شده است. برخی از حاکمان اسلامی جرات نمی کنند حرفی علیه عربستان بزنند و از عربستان می ترسند و در برابر تجاوزات آل سعود حق السکوت می گیرند.

وی با اشاره به جنایات آل سعود علیه مسلمانان گفت: عربستان سعودی  کشور فقیر یمن را نابود می کند و این در حالی است که یک کشور عربی علیه عربستان موضع گیری نمی کند و حرفی نمی زند،  چون اگر اعتراضی بکنند عربستان پولش را  قطع می کند.

غیاب حجاج ایرانی در حج امسال، یک افتضاح برای عربستان است

روحانی الجزایری با اشاره به عدم حضور زائران ایرانی در حج امسال به دلیل کارشکنی های آل سعود گفت: نبود زائران ایرانی امسال افتضاح بزرگی برای عربستان است چون مسلمانان می پرسند که چرا ایرانی ها امسال به حج نیامدند؟ چون ایرانی ها در حج دارای یک شاخصه از لحاظ نظم، پاکی ورعایت اخلاق هستند .همچنین بعثه ایرانی ها یک بعثه معمولی نیست بلکه یک پدیده دینی است. من به حج تمتع مشرف شدم و در بعثه حضور پیدا کردم و شاهد بودم که بعثه رهبری یک پدیده دینی بزرگ است و حجاج این سوال مهم را مطرح می کنند که چرا زائران ایرانی در حج حضور ندارند.

وی با اظهار تاسف از بی اطلاعی وعدم آگاهی برخی از زائران نسبت به شرایط موجود و جنایات آل سعود گفت: سال گذشته شاهد فاجعه منا بودیم که هزاران حاجی به خاطر بی کفایتی آل سعود کشته شدند در واقع در ماجرای سال گذشته آل سعود مقصر نبودند بلکه  متعمد بودند و این فاجعه به گواه بسیاری از شاهدان عینی عمدی بود.

روحانی الجزایری در این باره تصریح کرد:  یک روحانی الجزایری که اهل سنت هم بود و در فاجعه منا حضور داشت اذعان کرد  که حادثه منا عمدی بوده که منجر به شهادت هزاران حاجی از کشورهای مختلف اسلامی شد.

حادثه برای حجاج الجزایری در حج امسال

وی با اشاره به بی توجهی حاکمان آل سعود نسبت به تامین امنیت حجاج گفت: امسال یک اتوبوس الجزایری بین جده و مدینه به طور کامل سوخت و تمامی وسایل  حجاج از بین رفت اما کسی از این حادثه دم نزد چراکه عربستان با پول آنها را خریده است.مسوولان سعودی گفتند، بعدا به شما پول می دهیم در حالی که  امنیت مهم است نه پول در واقع سیاست عربستان سعودی این است که شما بمیرید ما پول می دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha