سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری افزود: امروز متاسفانه برخی به جای اینکه درمانگر باشند، درد جامعه شده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در همایش "نفود و راه های مقابله با آن"، که در ناحیه سپاه شهرستان بوشهر برگزار شد، یاد و خاطره شهدای منا را گرامی داشت و با اشاره به وحدت حاکم بین روحانیت و سپاه، گفت: استان بوشهر نماد وحدت و سپاه با حوزه و روحانیت است.

روزی را به مناسبت وحدت حوزه و سپاه ثبت می کنیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پیشنهاد اختصاص روزی به همین مناسبت در تقویم با عنوان روز وحدت حوزه و سپاه را مطرح کرد و اظهار داشت: قطعاً در آینده در همین خصوص جلسه ای را برگزار و روزی برای این وحدت مصوب خواهیم کرد.

وی یکی از راه های مقابله با نفوذ را وحدت حوزه و سپاه عنوان داشت و گفت: تهاجم سخت نوعی نفوذ نظامی و به معنای رخنه کردن و مقابله با تهاجمات دفاعی است که در آن دشمن با هدف نفوذ به دنبال شکست طرف مقابل از راه جنگ سخت است.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری با اشاره به جنگ نرم تصریح کرد: دشمن در جنگ نرم به دنبال این است که با برنامه ریزی و بدون تهاجم نظامی جامعه هدف خود را مدیریت کند و با اندیشه و فکر مستمر جامعه را مدیریت و در حوزه سیاسی، فرهنگی و... به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کند و فرهنگ اسلامی را به فرهنگ غربی تغییر دهد و اسلام بدلی را ایجاد کند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: دشمن در نفوذ نرم به دنبال نفوذ در مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر کشور است و با شیب نرم مسؤولان را وادار به همکاری با جهان استکبار در همه عرصه می کند تا تمامی گلوگاه ها به دست دشمن بیفتد.

نفوذ «نرم پنهان» بدترین نوع نفوذ

نماینده مقام معظم رهبری در استان بدترین شکل نفوذ را «نرم پنهان» عنوان کرد و اظهار داشت: دشمن به دنبال نفود در مراکز مهم به صورت ناحسوس و در یک شیب زمانی وسیع است، در اینجا بهترین راه مقابله با آن داشتن معرفت و بصیرت نسبت به شناخت این پروژه مهم است.

برخی هنوز خطر نفوذ را باور ندارند

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه برخی ها نمی خواهند واقعیت نفوذ را باور کنند، اظهار داشت: متاسفانه این ناباوران در عرصه مدیریت کشور ما هستند و عنوان می کنند که برای مقابله با نفوذ برنامه داریم درحالیکه دشمن به درب آنها نفوذ کرده است.

 وی اولین راه مقابله با نفوذ را داشتن معرفت و بصیرت و دومین راه را عدم اعتماد و پذیرش برنامه های دشمن بیان کرد و ابراز داشت: هیچگاه نباید به آمریکا اعتماد کرد، هرکسی که اعتماد کرده شکست خورده، ذات آمریکا خود بینی و تضعیف طرف مقابل است.

امام جمعه بوشهر سومین راه مقابله با نفوذ را ولایتمداری دانست و گفت: مطیع رهبر بودن و پیروی از آن باید اساس باشد.

برخی ها به جای درمان ، درد جامعه شده اند

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری افزود: امروز متاسفانه برخی بجای اینکه درمانگر جامعه باشند، درد جامعه شدند.

وی تاکید کرد: بایستی اقتصاد مقاومتی، فرهنگ، سیاست، و علم و فناوری مقاومتی برای مقابله با تهاجم و نفوذ دشمن طراحی کنیم و وحدت در سایه مقام معظم رهبری داشته باشیم.

کسی که به جبهه استکبار لبخند بزند در اردوگاه دشمن است

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ما کدخدا نداریم تاکید کرد: هر کسی از مومنان به جبهه استکبار تکیه و به آن اعتماد و لبخند بزند و دست مذاکره ذلت بار دهد جزو  جبهه استکبار و در اردوگاه دشمن است.

عده ای در داخل با سرعت بالا به دنبال جاده استکبار هستند

وی افزود: متاسفانه عده ای در داخل کشور با سرعت بالا و اعتماد تمام به دنبال جاده استکبار هستند و دلیل این کار خود را ترس عنوان می کنند. چرا کسانی که دین شما را به مسخره گرفتند و هفت هزار شبکه علیه اسلام درست کردند را ولیّ خود قرار می دهید؟

قدم کسی که بخواهد سپاه را تحریم بانکی کند خرد می کنیم

این مدرس حوزه علمیه عنوان کرد: قدم کسی که بخواهد سپاه را در ایران تحریم بانکی کند خرد می کنیم، مگر نیروهای انقلابی مرده اند که این حرکت ها در کشور اجرایی شود؟ طرح آن هم کاملا غلط است، هیچ کدام از سازمان ها جرات ندارند فرماندهان و بسیجیان را تحریم کنند.

وی ابراز کرد: از شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی درخواست داریم به شدت با این طرح مخالفت کند و به افرادی که این طرح را مطرح کردند به شدت و قاطعیت تذکر دهند.

برجام واقعی می خواهیم، نه کاغذی

امام جمعه بوشهر بیان کرد: در برجام هیچ توافقی در صفحه داخلی و خارجی اتفاق رخ نداده و همه توافقات بر روی کاغذ بوده، به مسئولین نظام توصیه می کنیم نفوذ شوخی بردار نیست؛ برجام کاغذی نمی خواهیم بلکه در واقعیت و عمل باید محقق شود.

وی گفت: اینکه امروز تورهایی در اروپا می گذارند و نشست هایی با شخصیت ها برنامه ریزی می شود در پی این هستند که ذهن ها را سوراخ ، و به درون کشور نفوذ کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha