چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدارس

حوزه/ مدير دفتر همكاري‌هاي معاونت تبلیغ حوزه های علمیه با تاکید بر اهمیت تربیت و تزکیه نفس، گفت: حضور مبلغان در مدارس آموزش و پرورش باعث کاهش بسیاری از آسیب ها می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از شیراز، جلسه مدیران و معاونین و مبلغین مدارس امین شیراز با حضور حجت الاسلام مردان پور، مدیر همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه، در شیرازبرگزار شد .

 حجه الاسلم یوسف متوسلیان در این جلسه  ضمن تقدیر از مسئولین آموزش و پرورش استان فارس و ارائه گزارشی از عملکرد مدارس امین استان، گفت : اهمیت و ضرورت تربیت بر هیچ کس پوشیده نیست و چنانچه از آموزه هاي اسلامی در قرآن کریم و روایات معصومین(ع) استفاده  می شود، تزکیه و تربیت از مباحث اصولی و محوري در دین اسلام محسوب می شود.
معاون تبلیغ حوزه علمیه فارس افزود: از آنجا که بحث تربیت از پیچیدگی هاي بسیاري برخوردار است و گستره تربیت و تفاوت هاي حاصل از آن مراتب بسیار زیادی دارد تا آنجا که فاصله بین والاترین انسان یعنی پیامبر خاتم(ص) و شقی ترین انسان ها را شامل می شود . 

این استاد حوزه گفت: متمرکز سازي فعالیت هاي تربیتی درطرح تربیتی مدارس امین به گونه اي دیده شده است که شاخص هاي اساسی و ضروري تربیتی با عناوین مشخص ترسیم گردد تا از پراکندگی پرهیز شده و هدف طرح، تأمین آن شاخص ها در اکثر دانش آموزان  در مقاطع مختلف تحصیلی ترسیم گردد.

حجت الاسلام‌ و المسلمين مردان‌پور، مدير دفتر همكاري‌هاي معاونت تبلیغ حوزه های علمیه هم در این جلسه با اشاره به نقش مهم و سرنوشت‌ساز روحانيون در مدارس، ارتباط موثر و فعال این قشر با مدير مدرسه، معلم و كادر مدرسه و توجه و شناخت محتواي كتب درسي را از ابزارهاي لازم براي فعاليت موفقيت‌آميز مبلغ در مدارس دانست.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط موثر مبلغ با مدير مدرسه مي‌تواند بسياري از مسائل و مشكلات مبلغ را در مدرسه برطرف كند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha