پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 395526
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
هیئت های عزاداری کربلا

حوزه/ این روزها با فرا رسیدن ایام سوگواری محرم، دسته های عزاداری کربلا برای برپایی مراسم عزاداری در حرم مطهر امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام به جنب و جوش افتاده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، این روزها با فرا رسیدن ایام سوگواری محرم، دسته های عزاداری کربلا برای برپایی مراسم عزاداری در حرم مطهر امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام به جنب و جوش افتاده اند.

دو مرقد شرف حسینی و عباسی و فاصله بین الحرمین شاهد رفت و آمد هیئت هایی است که از کربلا و مناطق مختلف اطراف، خود را به این مکان رسانده اند تا با سر دادن اشعار حاکی از غم و اندوه و مصیبت بر سر و سینه بکوبند و عزاداری کنند.

مازن الوزنی مسئول هیئت ها و موکب ها در آستان مقدس حسینی پیش بینی کرده امسال تعداد هیئت ها به بیش از 170 هیئت برسد و این در کنار حدود 300 هیئت خدمات رسانی است که در کربلا فعالیت دارند.

وی افزود: ما به دسته های عزاداری توصیه می کنیم در شهرها و مناطق خود به عزاداری بپردازند تا پیام عاشورا و این عزاداری با شکوه در تمام مناطق منتشر شود و اجازه بدهند فقط در ایام زیارت اربعین در کربلا پذیرای هیئت های خارج از عراق باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha