شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اختصاص جایزه ویژه به نخستین مسجد سبز جهان در هند

حوزه/ مسجد جمعه بدریه در کونداپور هند نخستین مسجد سبز در جهان است که برق ساختمان آن تماما از طریق انرژی‌های سبزی چون خورشید و وزش باد تامین می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از proudgreenbuilding.com، شورای‌ ساختمان‌سازی سبز  در هندوستان که هدف آن ترویج استفاده از انرژی‌های سالم چون انرژی خورشیدی و باد، حفظ محیط زیست و عدم به کارگیری سوخت‌های فسیلی می‌باشد، جایزه معتبر پلاتین بهترین ساختمان را به مسجد جمعه بدریه در کونداپور هند اهدا کرد.

این جایزه براساس ویژگی‌های خاص این مسجد، با توجه به طراحی ویژه، عدم استفاده از سوخت‌های فسیلی و دیگر قابلیت‌های ویژه ساختمان آن اهدا شده است.

طبق گزارش خبری منتشر شده توسط این شورا، مسجد جمعه بدریه نخستین مسجد سبز در جهان می‌باشد که برق آن تماما توسط انرژی‌های سبز چون خورشید و وزش باد تامین می‌شود.

به علاوه شکل خاص این مسجد، بالا قرار گرفتن سالن نمازخانه، فضای سبز اطراف و محفظه‌های آب در نزدیکی مسجد، محیط طبیعی خنکی را برای ساختمان مسجد فراهم ساخته‌اند.

حداکثر تهویه تامین شده، گرمای داخلی ساختمان را کاهش می‌دهد. این وضعیت تکمیل کننده عملکرد توربین‌های باد در بالای مناره مسجد بوده و سبب شده سالن نمازخانه تحت تاثیر نسیم خنکی که در نزدیکی ساختمان در وزش است قرار بگیرد و همواره فضای دلپذیری داشته باشد.

طبق گزارش‌های رسیده این مسجد تنها 6 وات برق مصرف می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha