پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پزشکان خواستار توقف فروش بمب‌های انگلیسی به عربستان

حوزه/ بیش از ۲۰۰ تن از پزشکان عضو سازمان مداکت در لندن، با امضای نامه‌ای به لیام فاکس، خواستار توقف فروش تسلیحات و بمب‌ به عربستان سعودی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از dailyrecord، در پی جنایات اخیر رژیم آل سعود در یمن و کشتار مردم بی‌گناه در یک مجلس ترحیم، بیش از 200 تن از پزشک عضو سازمان عامل المنفعه مداکت در لندن، با امضای نامه‌ای به «لیام فاکس» وزیر تجارت بین‌الملل بریتانیا، خواستار توقف فروش اسلحه به عربستان سعودی شدند.

در این نامه با اشاره به جنایات ائتلاف عربستان سعودی در جنگ علیه یمن که شامل حمله به سه بیمارستان پزشکان بدون مرز و کشتار بیماران و کارکنان پزشکی می‌شود، پزشکان انگلیسی خواستار توقف فروش تسلیحات و بمب‌ به رژیم سعودی شدند.

در نامه پزشکان مداکت آمده است: ما به عنوان پزشکان و مسئولان سلامتی، وظیفه سخن گفتن علیه تمامی علل آسیب به سلامتی در یمن را داریم که این شامل فروش و صادرات تسلیحات بریتانیایی به عربستان نیز می‌شود که به درگیری‌ها دامن می‌زند.

الیوت واترهاوس یکی از پزشکان امضاء کننده این نامه گفت: وزیر لیام فاکس خودش یک پزشک است و یکی از اهداف ما به عنوان امضاء کننده این بود که دست به دامن شغلی شویم که او سال‌ها پیش از وزارت به آن مشغول بوده است. این حملات عربستان زیرساخت‌های کشور یمن را نابود کرده‌اند و منجر به گسترش بیماری و قحطی و رنج ادامه دار بسیاری از مردم فقیر شده‌اند.

دانکن مک اینتایر یک پزشک بازنشسته افزود: دولت انگلستان گله مند نتایج بوده و وانمود به کمک‌های انسان دوستانه می‌کند اما حاضر به رسمیت شناختن نقش خودش در بدتر شدن وضعیت حاضر از طریق فروش اسلحه به عربستان سعودی از جمله تحویل شتاب‌زده بمب‌های مسیری از گلنراتیس به رژیم سعودی نیست.

در آخرین حمله جنگنده‌های رژیم آل سعود به یک مجلس ترحیم در صنعا پایتخت یمن، صدها تن جان خود را از دست داده و عده زیادی مجروح شدند. دیدبان حقوق بشر تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و آن را یک «جنایت جنگی آشکار» لقب داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha