پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ تشییع پیکر شهدای مدافع حرم در قم

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: حوزه علمیه قم به طلاب و فضلای عزیزی که همچون یاران أباعبدالله(ع) به رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و برای حفظ حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) به دفاع مشغول بوده و به شهادت رسیده اند، افتخار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال امروز در حاشیه تشییع روحانی مدافع حرم، حجت الاسلام  سعید بیاضی زاده در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، به مقام و جایگاه شهدا اشاره کرد و گفت: خداوند متعال درباره فضیلت مجاهدین و ارزش مجاهدت و شهادت آیات متعددی را بر نبی مکرم اسلام(ص) نازل کرده است که یک نمونه از آن آیه «فضّل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما» می باشد.

وی اظهار داشت: از نظر شیعه و حتی در جهان اسلام، ارزش و اهمیت مجاهدت و شهادت به قدری بالاست که این مقام به شخصیت های دیگر کمتر داده شده است.

مدیر حوزه علمیه استان قم ابراز داشت: مجاهدت فی سبیل الله چه در 8 سال دفاع مقدس و چه امروز در مقام دفاع از حرم اهل بیت(ع)، از وظایف سترگ و سنگینی است که بر عهده شیعه و شیعیان می باشد.

*آمار شهدای روحانی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آبرومند است

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین یادآور شد: آمار شرکت کنندگان و شهدای روحانی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نسبت به جمعیت روحانیت و مردم، بسیار آبرومند بوده و شهدایی همچون مطهری، بهشتی، مفتح، سعیدی، نواب صفوی، غفاری، میثمی، ردانی پور و ... از جمله شهدای شاخص می باشند.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: این رشادت ها و مجاهدت های شهدای روحانی سبب شده تا روحانیت با یک چهره آبرومند در تاریخ تشیع در مسئولیت های بزرگی که بر عهده داشته، بتواند ایفای نقش نماید.حجت الاسلام فرخ فال

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال تصریح کرد: امروز در جریان دفاع از حرم اهل بیت(ع) در عراق و سوریه نیز همین موضوع اتفاق افتاده و روحانیت و حوزه های علمیه نتوانستند نسبت به این قضایا بی تفاوت باشند.

وی بیان داشت: امروز اگر جان برکفان سپاه قدس و روحانیت حاضر در صحنه برای حفظ حریم اهل بیت(ع) در خراج از مرزهای ایران مبارزه و دفاع نکنند، قطعا دشمن به داخل کشور نفوذ خواهد کرد.

*راه مقابله با تکفیری ها، جنگ در خارج از مرزهاست

مدیر حوزه علمیه استان قم با تأکید بر اینکه دشمن نباید مرزها، مردم، نظام و انقلاب ما را مورد تهدید قرار دهد، اظهار داشت: راه ممانعت از نفوذ دشمنان و تکفیری ها به داخل کشور آن است که در خارج از مرزها آنان را زمین گیر کرده و با آنان مقابله نماییم.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین ابراز داشت: امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران مدیون رشادت ها و مجاهدت های عزیزانی است که در دفاع از حرم اهل بیت(ع) در خارج از مرزها مشغول به جانفشانی بوده و نگذاشتند که دشمن در داخل کشور مانور منفی داشته باشد.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: تدبیری که مقام معظم رهبری برای حفظ حریم اهل بیت(ع) اندیشیده اند، سبب شده تا این امنیت در کشور مستقر شود و ما دسته جات بزرگ عزاداری را در تاسوعا و عاشورای حسینی بدون هیچ مشکلی در جای جای ایران و حتی مرزهای کشور داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال تصریح کرد: حوزه علمیه قم در دفاع از حریم اهل بیت(ع) بی تفاوت نبوده و به تمام عزیزانی که در این عرصه مشغول به دفاع هستند، لبیک گفته است.

وی بیان داشت: در این راستا، چند روز گذشته شاهد شهادت دو تن از فضلای حوزه علمیه قم بوده ایم که سطح یک خود را در مدرسه علمیه فاطمی قم به اتمام رسانده و امروز نیز شاهد حضور یکی دیگر از شهدای روحانی مدافع حرم، حجت الاسلام والمسلمین سعید بیاضی زاده می باشیم.

*به شهدای روحانی مدافع حرم افتخار می کنیم

مدیر حوزه علمیه استان قم اظهار داشت: حوزه علمیه قم به طلاب و فضلای عزیزی که همچون یاران أباعبدالله(ع) به رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و برای حفظ حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) به دفاع مشغول بوده و به شهادت رسیده اند، افتخار می کند و امیدواریم حوزه های علمیه و روحانیت شیعه همچون گذشته در کنار رزمندگان مدافع حرم حضور داشته و موجبات دلگرمی آنان را فراهم سازند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این مطلب که ما به شهدایی همچون نیازی ها، بیاضی زاده ها و ... افتخار می کنیم، ابراز داشت: قطعا این شهدا بنابر آیه قرآن کریم در زمره شهدای احیاء بوده و از خداوند متعال خواستار نابودی تکفیری ها، سلفی ها و استکبار که به وجود آورنده این نطفه های نامشروع هستند، می باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha