پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 396791
۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
علمای بحرین

حوزه/ علمای بحرین روز گذشته با صدور بیانیه ای مخالفت شدید خود را با قانون جدید ثبت احوال شخصی بحرین و تحمیل این قانون به شیعیان کشور را محکوم کردند و آن را خیانت و مبارزه با تشیع دانستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، علمای بحرین روز گذشته با صدور بیانیه ای مخالفت شدید خود را با قانون جدید ثبت احوال شخصی بحرین و تحمیل این قانون به شیعیان کشور را محکوم کردند و آن را خیانت و مبارزه با تشیع دانستند.

در این زمینه چهار نفر از علمای بحرین تاکید کردند اجرای این قانون در زمینه ثبت احوال شخصی مخالف مذهب شیعه است و از این رو همکاری با مسئولان رسمی در این زمینه جایز نیست و علاوه بر این هر قانونی نیز که از آن بوی دشمنی با شیعه به مشام برسد، اجرای آن برای پیروان مذهب اهل بیت(ع) جایز نیست.

در این بیانیه آمده: اجرای این قانون که درباره خانواده است، به هیچ وجه منجر به تقویت مذهب نیست و در غیر این صورت دست اندرکاران این قانون قبول می کردند پیش از تصویب و اجرای آن با علمای مذهب مشورت کنندو نظر آنها را نیز جویا شوند در حالی که آنها از پذیرش نظر علما درباره این قانون خودداری کردند و بر این اساس ما تن دادن به هر قانون خلاف مذهب را خیانت و محاربه تلقی می کنیم.

این بیانیه توسط شیخ عیسی قاسم، سید عبدالله الغریفی، شیخ عبدالحسین الستری و شیخ محمدصالح الربیعی امضا شده است.

لازم به ذکر است وزیر دادگستری آل خلیفه چند روز پیش اعلام کرد قانونی در زمینه ثبت احوال شیعیان در دست آماده شدن است که ناظران این قانون را توطئه ای در راستای مواجهه با حضور مذهبی شیعیان و محدود کردن بزرگان شیعه می دانند و علما نیز سال ها است که با تصویب و اجرای این قانون مخالفت کرده اند و 10 سال پیش از این نیز خواستار تظاهرات اعتراض آمیز مردم به این قانون شده بودند که نظام در آن زمان مجبور به صرف نظر از این قانون و اجرای آن شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha