جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرتضی نجفی قدسی در گردهمایی اساتید تفسیر حوزه در دارالقرآن علامه طباطبایی

حوزه/ هم‌اندیشی ۶۰ نفر از اساتید تفسیر قرآن پنج شنبه ششم آبان‌ماه در دارالقرآن علامه طباطبایی قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» مرتضی نجفی‌قدسی، مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی ضمن بیان این مطلب گفت: از ۶۰ نفر از اساتید تفسیر قرآن که ماه مبارک رمضان از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری مجمع عالی تفسیر قرآن برای امر تبلیغ به استان‌های مختلف کشور اعزام شده بودند، به منظور حضور در هم‌اندیشی دعوت به عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه  این هم اندیشی  شامگاه پنج‌شنبه، ششم آبان‌ماه ، در سالروز شهادت زین العابدین حضرت امام سجاد(ع) برگزار می‌شود، ادامه داد: این جلسه  با حضور  آیت‌الله العظمی سبحانی و حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد تفسیر قرآن کریم ،پیرامون تشریح اهمیت امر تبلیغ و تفسیر قرآن انجام می‌گیرد.

نجفی‌قدسی درخصوص کلاس‌های تفسیر سایر اساتید این دارالقرآن اظهار کرد: جلسه درس تفسیر آیت‌الله رضا استادی، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه ، پس از پایان ایام تعطیلات دروس حوزوی ،با موضوع تفسیر سوره مؤمنون از منظر المیزان در این مرکز آغاز شده است که این جلسه دوشنبه‌ها از ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

وی افزود : دوره یکساله آموزشی مهارتهای بیان تفسیر قرآن کریم نیز با همکاری ستاد تفسیر قرآن کریم که تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین قرائتی اداره می شود صبحها در این مرکز در حال برگزاری است که بیش از چهل نفر از فضلای حوزه در این دوره شرکت دارند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی تشریح کرد: جلسه تفسیر حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی، رئیس دانشگاه عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) نیز همزمان با دوره جدید تحصیلی حوزه علمیه ،آغاز شده است که وی به تبیین موضوع تفسیر اجتماعی قرآن کریم می پردازد که تا  کنون چندین جلسه آن نیزتشکیل شده است. همچنین این کلاس‌ها طی روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹ برپا می‌شود و سایر کلاس های تفسیر نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha