پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ممنوعیت قرائت و یادگیری قرآن در خانه‌های مسلمانان میانمار

حوزه/ بخشی از استبداد و سرکوب میانمار علیه مسلمان، هدف قراردادن هویت دینی و مذهبی آنان، محدود کردن فعالیت‌های مذهبی و تجاوز به حریم دینی آنان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از loonwatch، به گفته کارشناسان، مسلمانان روهینگیا در میانمار کشوری در آسیای جنوب شرقی، با آخرین مراحل نسل‌کشی در این کشور روبرو هستند. بخشی از استبداد و سرکوب دولت بودایی میانمار علیه این گروه و قومیت اسلامی، هدف قراردادن هویت دینی  آنان، محدود کردن فعالیت‌های مذهبی و تجاوز به حریم دینی آنان است. افراط‌گرایان بودایی دراین کشور هر از چندگاهی به ساختارهای دینی مسلمانان حمله کرده و مساجد را آتش می‌زنند.
به گفته فعالانان روهینگیا در میانمار این محدودیت‌ها پیش از این سبب شده بود که مسلمانان اجازه اعمال مذهبی در مراکز عمومی و جامعه را نداشته باشند، اما اکنون کار به جایی رسیده که امور مذهبی و دینی اسلامی در خانه‌های مسلمانان نیز محدود شده است.
اونگ اونگ سیتو، یک فعال میانماری گزارش داده است که مدیر امور مذهبی در  نایپیداو، پایتخت میانمار، دستورالعملی صادر کرده است تا مسلمانان میانمار از این پس اجازه قرآئت و یادگیری قرآن مجید در منازل‌شان را نیز نداشته باشند.
چنین قانونی مسلما به تحریک مقامات نظامی متعصب و افراط‌گرایان بودایی ایجاد شده و می‌تواند به راحتی حریم خصوصی مسلمانان را تهدید کند.
مسلمانان روهینگیا، یک اقلیت قومی بدون تابعیت در میهن خودشان هستند و در کنار دیگر محدودیت‌هایی که با آن‌ مواجه هستند، اجازه حضور در سیستم آموزش دولتی میانمار را نیز ندارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha