پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رزمندگان مقاومت عراق

حوزه / زیارت اربعین حسینی و روز عاشورا آتشفشانی است که وحدت را در بین شیعیان بیشتر می کند و نیرویی است که شیعه به وسیله آن مذهب و امام حسین (ع) را معرفی می کند و همچنین نیرویی است که همه جباران و ظالمان را نابود می سازد...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین هاشم ابو خمسین روحانی و مجاهد عراقی که مدتی در مبارزه با داعش در جبهه های عراق حضور داشته همزمان با آزاد سازی موصل  با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه در خصوص آخرین تحولات عراق به گفت و گو پرداخت. وی در این مصاحبه تاکید کرد: حضرت آیت الله سیستانی همانطور که از طریق نماینده شان در کربلا تاکید کرده اند، خواهان آزادسازی موصل بدون دخالت ترکیه و آمریکا هستند.

* نظر مرجعیت عراق و آیت الله سیستانی در خصوص دخالت نیروهای خارجی به خصوص ترکیه و آمریکا در آزاد سازی موصل چیست؟

نظر آیت الله سیستانی در خلال یکی از خطبه های نماز جمعه در حرم امام حسین (ع) مطرح شد و ایشان درباره آزادسازی موصل، مجاهدین و حکومت را به آزادسازی هر وجب از خاک موصل و زمین عراق آن هم بدون دخالت ترکیه و آمریکا  تشویق کردند. و مرجعیت عراق مجاهدین و حکومت را به انجام عملیات دیپلماسی به موازات عملیات نظامی ترغیب کردند.

طبعا مرجعیت در عراق از روزهای اول با دخالت خارجی در تسلط بر حکومت عراق و استقلال حکومت مخالفت کردند  و از این نظر دخالت حکومت ترکیه نوعی اشغال عراق محسوب می شود.

 در جواب این اقدام ترکیه، مهندس عامری مسوول حشد الشعبی و شیخ قیس خزعلی، ترکیه را به خاطر این کار تهدید کردند و به اشغال آنها پاسخ دادند. کتائب حزب الله به طور عملی به آنها درس خواهند داد و  ده ها سرباز ترکیه ، سه یا چهار روز قبل از عملیات آزاد سازی موصل با تعدادی موشک مورد هدف قرار گرفتند.

* راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) در شرایط فعلی عراق از بعد سیاسی، نظامی و فرهنگی چه تاثیراتی دارد و آیا ممکن هست وضعیت در این ایام نا امن شود؟

 زیارت اربعین حسینی و روز عاشورا آتشفشانی است که وحدت را در بین شیعیان بیشتر می کند و نیرویی است که شیعه به وسیله آن مذهب و امام حسین (ع) را معرفی می کند و همچنین نیرویی است که همه جباران و ظالمان را نابود می کند و اربعین رزمندگان ، جوانان  و زنان را شیفته می کند و آنها را به سمت معنویت و جهاد و بذل مال و جان هدایت می کند.

در اربعین حسینی مردم در حالی در این راهپیمایی قدم برمی دارند که تصاویر شهدا و پرچم های رزمندگان و شعارهای آن ها را در مسیر می بینند و از این رو عراقی ها و شیعیان به سمت پیروزی و خلق حماسه هدایت شده و همت و اراده شان در راه حق بیشتر می شود و مفهوم و معنی جهاد و ایستادگی در راه امام حسین(ع) در مقابل یزید زمان و داعش ، خط سلفی و وهابی تکفیری منحرف به آنها تبیین می شود.

اربعین امام حسین(ع) همیشه نقطه آغاز حرکت و پیروزی به سمت شهادت و آغاز ثبات و استقامت هست و طبعا احتمالات برای کارهای تروریستی و وقوع انفجار وجود دارد اما این انفجارها چه در اربعین و چه غیر اربعین محتمل هست.انفجار بمب و نارنجک در روز عاشورا و شهادت تعدادی از زوار حماسه و ثبات قدم و پیشروی زائران را بیشتر کرد.

 این موضوع جای بحث نیست بلکه یک حقیقت ثابت شده است که گاهی اوقات که بمب منفجر شده و تعدادی از زوار به شهادت رسیدند زوار دیگر با شتاب بیشتر به سمت امام حسین(ع) و با اشتیاق بیشتر و با لبیک یا حسین(ع) حرکت کردند و این انفجارها تاثیر منفی ندارد بلکه تاثیر مثبت دارد و انقلاب امام حسین(ع) را به جلو می برد و این عطا و بخششی برای پیروزی مظلومین هست .

با وجود احتمال بمب گذاری ها این احتمال بسیار بعید هست آن هم بعد از عقب نشینی داعش و دور شدن از میدان جنگ به طوری که از اطلاعات و دستگاه اطلاعاتی و ایادی ملعون دشمن بر ملا شده که آنها قصد عملیات های تروریستی داشتند اما این احتمالات بسیار ضعیف و ضعیف تر از گذشته هست و این عملیات ها جز ثبات قدم برای مومنین دستاورد دیگری نداشته است.

* بعد از آزاد سازی موصل و نابودی داعش آیا ممکن هست بدخواهان ملت عراق به دنبال داعش های دیگر در عراق باشند؟

مرحله بعدی پس از داعش چنانچه بسیاری از سیاسیون هم اشاره کردند این است که داعش در عراق به شکل دیگری متحول شده و تغییر پیدا می کند. این موضوعی است که ترکیه و آمریکا تهدید کردند و به گمانشان می خواهند که همت جوانان شیعه ضعیف و ضعیف تر شود و فشار بر روی سیاستمداران شیعه بیاورند. اما آنچه اهمیت دارد این است که شیعه در عراق قوی تر می شود اگر که داعشی ها را شکست دهند و آنها را مجبور به فرار کنند. چنانچه بعد از نابودی صدام هم شیعه قوی تر شد، پس این تغییرات محتمل هست و جبهه مقابل ضعیف می شود اما شیعه و اتحاد در بین شیعیان و هوشیاری آنها و حشد الشعبی قدرت می یابند .

پس این احتمال وجود دارد چنانچه به طور مثال در سوریه هم بعضی از سازمان های تروریستی تغییر اسم دادند مانند النصره به جیش الفتح تغییر اسم داد. از سوی دیگر در این شرایط هجمه اقتصادی و فرهنگی از طریق داعشی هایی که در عراق حضور دارند و نماینده بعثی ها و دستگاه اطلاعات صدامی ها که ضد ملت عراق هستند و سیاسیون مرتبط با بعث پلید که هنوز از برخی داعش ها دفاع می کنند، وجود دارد، همچنین برخی از رفتارها و اقداماتی وجود دارد که به وهابی ها مربوط می شود .

حقیقت آن است که دشمنان بارها سعی کردند که ملت عراق را بازی دهند اما شیعیان همواره قوی تر بودند و اهمیتی ندارد که در آینده داعش به این شکل یا شکل دیگری باشد و به نظر من جنگ مستمر و دائمی بین امام حسین (ع) و یزید و شیعیان امام حسین(ع) و امام زمان(عج) با پیروان یزید تا زمانی که امام زمان(عج) قیام کند این جنگ وجود دارد ، جنگ اردوگاه آل محمد و آل ابی سفیان . بایستی در حال حاضر حسین زمان و یزید زمان را بشناسیم و این جنگ در آینده عراق وجود دارد و گمان نمی کنم تا ظهور آقا امام زمان(عج) این جنگ متوقف شود و از خداوند پیروزی و وحدت کلمه مسلمین و شناخت امام حق و مرجعیت حق را خواهانم.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha