پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جریمه سیاستمدار انگلیسی به خاطر اهانت به زن محجبه جلوی فرزندانش

حوزه/ جایدا فرانسن جانشین رهبری حزب اول راستگرای بریتانیا به خاطر آزار و اذیت زن محجبه در مقابل فرزندانش مجرم شناخته شده و به پرداخت ۱ هزار یورو جریمه متهم شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  ardrossanherald، جایدا فرانسن، جانشین رهبری حزب اول راستگرا در بریتانیا به خاطر آزار و اذیت و اهانت به یک زن مسلمان و محجبه در برابر فرزندانش، مجرم شناخته شده و به پرداخت جریمه متهم شد. فرانسن در دادگاه بدوی بدفردشر، به جرم فریاد زدن بر سر سمیه شارپ، و اهانت به مسلمانان، متهم به پرداخت جریمه 2 هزار یورویی شد.

این برخورد زمانی رخ داد که نزدیک به 20 تن از اعضای راست‌گرایان افراطی در شهر لوتون انگلستان اقدام به برگزاری گردهمایی ضداسلامی کرده و اعلامیه توزیع می‌کردند. خانم شارپ نیز که به همراه 4 فرزندش برای خرید رفته بود، حاضر به گرفتن اعلامیه‌های گروه نشد ، در همان زمان بود که فرانسن از راه رسیده و با رفتار اهانت آمیز زن مسلمان را مورد سرزنش قرار داد.

خانم شارپ در این باره گفت: او از آن سوی خیابان به سمت من آمده و در حالی که فریاد می‌زد گفت که تو چرا خودت را پوشانده‌ای! تو را مجبور کرده‌اند! او چند بار این حرف را تکرار کرد. من به او گفتم که حجاب انتخاب خودم بوده! آن‌ها از این ماجرا فیلم می‌گرفتند و من به آن‌ها گفتم که من یک مسلمان انگلیسی هستم و حجاب انتخاب من و حق من است!

شارپ در ادامه گفت: او جلوی فرزندانم به من گفت که مردان مسلمان زنانشان را وادار به حجاب می‌کنند تا به آن‌ها تجاوز نشود. و من وقتی به خانه رفتیم، مجبور شدم واژه تجاوز را برای کودکانم توضیح دهم. کودک 4 ساله من از ترس دیگر جرات ندارد پایش را از خانه بیرون بگذارد.

قاضی کارولین ملانبای گفت: بدون شک سخنان او علیه این زن، مخالف او  و تمامی باورها و اعتقادات او بوده‌، به بیان دیگر کلمات او نسبت به زن مسلمان توهین آمیز، اهانت آمیز و آزاردهنده بوده‌اند و به قضاوت من هدف او تحقیر کردن، ارعاب و ناراحت ساختن این زن مسلمان بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha