سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مسلمانان آلاباما نماز باران خواندند

حوزه/ در پی اعلام وضعیت خشکسالی اضطراری در منطقه بیرمنگام، مسلمانان شهر آلابامای آمریکا با تجمع در خارج از مرکز اسلامی هلال هوور، نماز باران خواندند و برای بارش باران دعا کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه  مسلمانان شهر آلاباما در ساحل مکزیک در آمریکا نماز باران خواندند. بیش از 100 نفر از مسلمانان آلاباما با تجمع در خارج از مرکز اسلامی هلال هوور، نماز باران خواندند و برای بارش باران دعا کردند. 
انجمن کارکرد آب بیرمنگام روز جمعه گذشته اعلام کرد که وضعیت آب این شهر به مرحله بحرانی 4 رسیده است. این مرحله با نام «خشکسالی بی‌نهایت اضطراری» شناخته می‌شود.
دکتر سامه عسل، امام جماعت مرکز اسلامی شهر گفت: ما به عنوان مسلمانان این کشور نگران وضعیت پیش رو هستیم. نماز باران یا نماز استسقاء را همیشه در مواقع خشکسالی و کمبود باران می‌خوانند و از خدا طلب باریدن باران می‌کنند. این نماز معمولا در فضای باز خوانده می‌شود.
دکتر سامه عسل در ادامه افزود: ما به این ترتیب عشق‌مان را به مردم‌مان نشان داده و خودمان را به دست‌های مهربان خدا می‌سپاریم تا برایمان باران بفرستد.
وی در پایان گفت: یکشنبه هفته آینده نیز نماز دیگری خوانده خواهد شد که قرار است مردم با اعتقادات دینی مختلف نیز در این نماز میان ادیانی شرکت کنند. ما همه در یک قایق قرار هستیم و با چالش مشترک خشکسالی روبرو هستیم. ما مسلمانان آمریکا قصد داریم نقش خودمان را در از بین بردن خشکسالی انجام بدهیم زیرا ما هم مسلمانان و شهروندان این کشور هستیم.
پس از اینکه وضعیت خشکسالی هشداردهنده 19 اکتبر به مرحله 3 خشکسالی رسید، مشتریان بیرمنگام آب‌شان را از 115 میلیون گالن در روز به 1.5 میلیون گالن در روز رسانده‌اند. در وضعیت زیر 4، مشتریانی که بیش از 8977 گالن آب مصرف کنند، جریمه خواهند شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha