پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تحصن مسالمت آمیز شیعیان پاکستان

حوزه/ در پی دستگیری روحانیون و علمای شیعه، شیعیان پاکستان در مناطق مختلف کراچی اقدام به راهپیمایی و تحصن مسالمت آمیز کردند که با مداخله پلیس به خشونت کشیده شده و عده ای مجروح و بازداشت شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تحصن مسالمت‌آمیز شیعیان پاکستان در اعتراض به دستگیری روحانیون و علمای شیعه در این کشور، با مداخله پلیس به خشونت کشیده شده که منجر به مجروح شدن تعدادی از تحصن کنندگان شد. 14 تن از معترضان نیز توسط پلیس بازداشت شدند.

پلیس پاکستان به منظور متفرق کردن متحصنین در مالیر 15 در کراچی، گاز اشک آور شلیک کرده و با استفاده از باتوم به سمت آنان حمله کرده و سبب مجروح و بیهوش شدن عده زیادی از شیعیان از جمله زنان و کودکان شد. این تحصن اعتراض آمیز در پی حمله به مراکز شیعیان و دستگیری غیرقانونی و بی‌دلیل علمای شیعه برگزار شد.

شیعیان پاکستان با شرکت در تحصن صلح آمیز در بزرگراه ملی در نزدیکی مالیر 15، خواستار آزادی تمامی شیعیان بی‌گناه از جمله علمای شیعه، آیت الله میرزا یوسف حسین و فیصل رضا عبیدی شدند، با این حال پلیس کراچی به منظور متفرق کردن تظاهرکنندگان با باتوم به آنان حمله کرده و با شلیک گاز اشک آور قصد متفرق کردن جمعیت متحصن را داشت. تحصنین در آغاز مقاومت کردند اما شدت گاز اشک آور به گونه‌ای بود که حتی تا داخل منازل مسکونی دره محمدی نفوذ کرد.

در این میان آیت الله اقبال رضوی از مجلس وحدت مسلمین پاکستان در بیانیه‌ای بازداشت علمای شیعه از جمله آیت الله یوسف حسین را محکوم کرده و اعلام کرد: کشتار عزاداران حسینی و بازداشت رهبران شیعه، توطئه‌ای برای خنثی کردن عملیات کراچی است. میرزا یوسف حسین یک روحانی برجسته و شناخته شده شیعیان است که در میان نیروهای دولتی و امنیتی نیز از احترام زیادی برخوردار است و در جلسات با مقامات امنیتی نماینده شیعیان محسوب می‌شود. بازداشت چنین فردی در چنین موقعیتی در حالی که هیچ پرونده‌ای علیه او وجود نداشته، غیرمعقول و غیرعادلانه است. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha