جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سی و سومین همایش نوسازی خانه اسلام در شیکاگو

حوزه/ سی و سومین همایش نوسازی خانه اسلام، در شهر شیکاگوی آمریکا، به همت گروه مسلمانان آمریکا و کانادا و با همکاری انجمن اهل بیت برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سی و سومین همایش سالانه با عنوان «نوسازی خانه اسلام» با الهام از آموزه‌های امام جعفر صادق (ع) در روزهای 23-27 دسامبر 2016 در مرکز وستین، یورک تاون لومبارد، در شهر شیکاگوی آمریکا برگزار می‌شود.

این همایش 5 روزه به همت گروه مسلمانان آمریکا و کانادا، و با همکاری انجمن اهل بیت در شیکاگو برگزار می‌شود.

در بیانیه اهداف این همایش آمده است:

برای بیش از یک میلیارد مسلمان در سرتاسر جهان، خانه اسلام، نشانگر یک سنت زیبای چند بنیانی، میراث تمدن عمیقی سرشار از نور و دانش است که قرن‌ها پابرجا مانده است، با این حال این خانه در دنیای امروز گرد و خاک گرفته و تنزل یافته است.

بحران دنیای امروز مسلمانان این است که در ساختمان‌هایی متروکه زندگی می‌کنند، اما این خانه‌ها هنوز با وجود نمایی گرد و خاک گرفته، معانی بزرگی در خود نهفته دارند. به این ترتیب وظیفه اصلی ما تعمیر و نوسازی خانه اسلام، غبارروبی و بازگرداندن زیبایی، و شکوه و جلال اسلام است.

همانا موثرترین شیوه پرده برداری از زیبایی اسلام توسط چهره، معصوم، دانشمند، برجسته و بی‌همتای سنت اسلامی، امام ششم شیعیان، امام صادق (ع) است.

همایش نوسازی خانه اسلام  به بحث و بررسی درباره دروس معنوی و عملی میراث پرنور امام جعفر صادق (ع) پرداخته و بر نفوذ غالب، بی‌نضیر و پربرکت امام ششم بر علوم دینی اصیل و متعالی و آموزه‌های معنوی ایشان تاکید خواهد کرد. به امید اینکه کشف مرواریدها و جواهر  معرفت و خرد امام صادق (ع) ، قلب‌هایمان را به همدیگر نزدیک ساخته و الهام بخش هدف‌مان را در راستای نوسازی خانه زیبای اسلام باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha