پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مومنی/ حوزه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مومنی با تاکید بر این که حوزه ساختار خود را منطبق بر نیازهای جدید جهانی کند، گفت: تحول در حوزه های علمیه نیازمند پرورش و تربیت طلاب تحول ساز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزای «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی، پیش از ظهر امروز در مجموع عمومی شورای طلاب استان اصفهان که در اردوگاه شهدای درچه در حال برگزاری است، گفت: امام راحل با تشکیل انقلاب اسلامی، تکمیل کننده حیات سیاسی تشیع بود و بدون هیچ تعارفی امروز انقلاب اسلامی یکی از قله های سیاسی حیات تشیع است

وی با تاکید بر اینکه در هیچ زمانی در گذشته چون امروز مرجعیت و تشیع چنین عزت و سربلندی برخوردار نبوده است، گفت: امروز اگر کسی انصاف داشته باشد، تصدیق می کند که تشیع در کل جهان وامدار پرچمی است که بر دوش ولایت فقیه قرار دارد.

عزت تشیع از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

معون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه ولایت فقیه و عزت مرجعیت و تشیع از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است، گفت: از وظایف و رسالت های مهم و خطیر طلاب حوزه های علمیه پاسداری از این دو دستاورد است، چرا که ولی فقیه شخصیتی برخاسته از حوزه های علمیه است و روحانیت خواسته و ناخواسته با مسائل حاکمیتی سر و کار دارد، بنابراین پاسخ به شبهات و توطئه های دشمن توسط طلاب یک ضرورت است.

دو وظیفه مهم حوزه

وی ابراز کرد: حوزه های علمیه دو وظیفه عمده دارند، ابتدا وظایف بیرونی حوزه به نحوی که ساختار خود را منطبق بر ساختار جدید جهانی کرده تا برای برقراری ارتباطات جهانی توانمند شود و دومین وظیفه نیز توجه و پرداختن به مسائل دورن حوزوی است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره تحول در حوزه، خاطر نشان کرد: پشتوانه هر تحولی در هر جامعه، گروه و ملتی، دو امر اساسی "عزت نفس" و "احساس هویت" است، بنابراین برای تحول در حوزه های علمیه لازم است طلاب ابتدا عزت نفس پیدا کرده و هویت طلبگی و حوزوی خود را تقویت کند.

لزوم تقویت هویت طلبگی

وی یادآور شد: امروزه شاهدیم دشمنان بر باطل خود استوار هستند، ولی طلاب جوان متاسفانه در حقانیت خود ضعیف و سست عمل می کنند، لذا باید دانست که تقویت هویت طلبگی لازمه تحقق تحول حوزه های علمیه جهان تشیع است.

معون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: امروز اگر طلبه اهل مطالعه باشد و هوشمندانه رفتار کند، می تواند جامعه تشیع و حیات سیاسی آن را تقویت کند، بنابراین تحول در حوزه های علمیه نیازمند پرورش و تربیت طلاب تحول ساز است.

تشکیل مجمع شورای طلاب مدارس اصفهان

حجت الاسلام والمسلمین مومنی درپایان تصریح کرد: از اقدامات و ابتکارات نوین حوزه علمیه اصفهان برای توانمند سازی طلاب، تشکیل مجمع شورای طلاب مدارس علمیه است که با هدف ارتقاء سطح جایگاه حوزه های علمیه به عنوان کاری منحصر به فرد در کشور انجام شده است.

مجمع عمومی شورای طلاب

مجمع عمومی شورای طلاب برای دومین سال متوالی به همت معاونت تهذیب وتبلیغ مرکزمدیریت حوزه علمیه اصفهان با شرکت 110 نفر از طلاب و روحانیون برگزارشد.

اعضای مجمع عمومی شورای طلاب را نمایندگان منتخب طلاب هر مدرسه تشکیل می دهند که براساس شیوه نامه تحت نظر مدیر مدرسه درراستای بهبود سطح کمی وکیفی آموزشی، فرهنگی، معیشتی و خدماتی حوزویان مشغول به فعالیت می باشند.

313/38

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha