پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام معزالدینی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به الگوی ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) یکی از راه های تقویت انسجام خانواده را بهره مندی از الگوهای دینی در امر ازدواج دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن معزالدینی در نشستی با استاندار یزد و مدیر کل امور زنان و خانواده و جمعی از مسئولان، اظهار کرد: موضوعات فرهنگي براي فعالان اجتماعي استان دغدغه اي مهم است، زيرا مسائل فرهنگي همواره اولويت داشته و انسان بر مبناي فرهنگ خود زندگي مي كند.

وی با تصریح بر اینکه اگر در جامعه دغدغه تربيتي و اخلاقي وجود دارد بايد ابعاد فرهنگي تقويت شود و مورد توجه قرار گيرد، افزود: وجود روحيه همدلي و هماهنگي يكي از ظرفيت هاي بالاي استان است و اميدواريم با عزم جدّي كه وجود دارد بتوانيم آسيب هاي اجتماعي را مديريت و يزد را در كنار نام حسينيه ايران به الگوي ايران تبديل كنيم.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به اينكه دو موضوع خانواده و ترافيك، در استان نيازمند فرهنگ سازي و نگاه ويژه است با یادآوری الگوي ازدواج حضرت فاطمه (س) و حضرت علي (ع) خاطرنشان کرد: بهرمندي از الگوهاي ديني به ويژه در امر ازدواج انسجام خانواده را تقويت مي كند.

*خانواده در کاهش آسیب های اجتماعی نقش دارد
در ادامه این نشست، استاندار یزد هم بیان کرد: خانواده به عنوان اساس سيستم هاي مديريت واحدهاي كوچك، كانون تربيت فرزندان و آينده سازان است كه جايگاه آن همواره بايد در اجتماع مورد توجه قرار گيرد.

سيدمحمد ميرمحمدي افزود: خانواده يكي از اركان مهم فرهنگي جامعه است و تقويت جايگاه آن مي تواند در كاهش آسيب هاي اجتماعي بسيار اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: تقويت فرهنگ ازدواج آسان و بر مبناي شناخت يكي از موضوعاتي است كه مي تواند ساير بنيان هاي اجتماع را نيز انسجام بخشد.

استاندار یزد يادآور شد: فرهنگ، بنابر شرايط محلي در اشكال گوناگوني نمايان مي شود، از اين رو براي فعاليت هاي فرهنگي به فضاي گسترده و روش هاي گوناگون نياز داريم.


انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha