جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی در نشست مشترک حوزه علمیه خواهران یزد و بنیاد نهج البلاغه یزد

حوزه/ نهج البلاغه آن چنان که شایسته است مورد توجه قرار نمی گیرد و حوزه های علمیه باید بستر مناسبی را در این راستا فراهم نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی در نشست مشترک حوزه علمیه خواهران یزد و بنیاد نهج البلاغه یزد اظهار کرد: نهج البلاغه آن چنان که شایسته است مورد توجه قرار نمی گیرد و حوزه های علمیه باید بستر مناسبی را در این راستا فراهم نمایند.

حجت الاسلام  محمد رضا ابویی، مسئول بنیادنهج البلاغه استان یزد در این نشست با ارئه گزارشی از فعالیتهای بنیاد نهج البلاغه، با بیان این نکته که در آبان سال آینده همایش نهج البلاغه در سطح ملی برگزار می شود افزود: انتظار داریم حوزه علمیه خواهران نیز در این امر مشارکت فعال داشته باشد.

و ی گفت: از جمله فعالیت های سالانه بنیادنهج البلاغه، برگزاری کلاس و مسابقه نهج البلاغه است که می توانیم در این دو زمینه نیز با حوزه علمیه خواهران  تعامل داشته باشیم.

محتشمی یکی از اساتید بنیاد نهج البلاغه نیز در این نشست، با اظهار تأسف از مهجوریت نهج البلاغه، بیان کرد: فعالیت های بنیاد در دو سطح مخاطبان عام و خاص انجام می گیرد که برای عموم در قالب برگزاری مسابقات و برای مخاطبین خاص در قالب تربیت مربی و مبلغ نهج البلاغه است.

وی با اشاره به ضعف حوزه های علمیه در زمینه نهج البلاغه، بر لزوم جذب جوانان و همچنین تربیت پژوهشگر و تلاش علمی پیوسته و مداوم در این راستا تأکید کرد.

لازم به ذکر است، جهت دهی برخی موضوعات پژوهشی در راستای نهج البلاغه، تهیه سیر مطالعاتی در خصوص مطالعات نهج البلاغه، برگزاری جشنواره ای به شکل سالیانه، نشریه علمی با موضوع نهج البلاغه از مصوبات این نشست بود .

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha