جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی

حوزه/ مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: حوزه های علمیه از مرزهای فرهنگی و ایدئولوژی در فضای دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ازمشهد، حجت الاسلام و الملسمین مهدی شریعتی تبار  در بازدید معاونان حوزه های علمیه سراسر کشور از  بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) عنوان کرد: خدا رحمت کند بندگانی را که در راستای احیای امر ما تلاش می کنند. از ایشان سوال شد، چگونه این امر میسر می شود؟ فرمودند، تعلمیات ما رافرا بگیرند و به مردم تعلیم دهند، این راه احیای امر ماست.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی افزود: اگر مردم صرف نظر از رنگ و نژاد و دین و مذهب، با زیبایی های کلام ائمه اطهار(ع) آشنا شوند، حتما از آنان تبعیت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: مکتب امامت و اشاعه این فرهنگ ناب، از نیازهای امروز جامعه بشری است. به استناد این حدیث شریف امام رضا(ع) قرآن و آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت (ع) موجب هدایت انسان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار، با بیان اینکه وظیفه حوزه های علمیه، طلاب و عالمان دین این است که این مکتب و معارف را به درستی به مردم معرفی کنند، افزود: به برکت انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی فرصتی مغتنم  و مسئولیتی سنگین برای ما به وجود آمده است که باید از این فرصت به درستی بهره­مند شویم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه مردم از شر مستکبران عالم، فرهنگ های ابتذالی شرق و غرب و نظام های مادی گرایانه لیبرال دموکراسی، به ستوه آمده اند و با حاکمیت اسلام در منطقه و زمینه سازی بیداری اسلامی همه متوجه اسلام شدند. عطش درک معارف اسلامی و قرآنی به وجود آمده که از طرفی فرصت بوده و از سویی دیگر تهدیدی در حوزه فراگیری تعالیم و آموزش به شمار می رود.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: داعش می خواهد از اسلام یک چهره خشن به وجود آورد و افراد بی گناه را به کشتن می دهد. نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی به منظور به تصویر کشیدن چهره واقعی اسلام نوشته شد تا آنان دین اسلام را از زاویه داعش نبینند.

 وی ادامه داد: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران، فرصتی برای بیداری و مقاومت اسلامی ایجاد کرده است و اسلام ناب اهل بیت(ع) و حقیقی را به جای اسلام آمریکایی به جهانیان معرفی می کند.

این استاد حوزه  عنوان کرد: وظیفه ما در برابر تبلیغات سوء، فضاهای گسترده مجازی و جنایات مزدورانه دشمنان، سنگین تر می شود. حوزه های علمیه باید از مرزهای فرهنگی و ایدئولوژی دفاع کنند. این رسالت سنگینی است که بر دوش ما حوزویان است.

وی افزود: ما به لحاظ فرهنگی، تبلیغی، تئوری و نظری در معرفی اسلام آن گونه که شایسته و بایسته است عمل نکرده ایم و متناسب با نیازها، شرایط و مسئولیت ها جهاد شایسته ای انجام نداده ایم.

 مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران از برکات انقلاب اسلامی به وجود آمد. خانم ها نیمی از جامعه ما را تشکیل می دهند و همواره در فرهنگ، تمدن و انقلاب نقش موثری داشته اند.

وی بیان کرد: یک پژوهش موفق باید از دانش برخوردار باشد و پژوهشی موفق است که به سراغ نیازهای جامعه برود و درد و مشکلی از جامعه حل کند.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار افزود: بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی این آمادگی را دارد از پژوهش های حوزه های علمیه به لحاظ معنوی و مادی حمایت کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha