جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تالار مطبوعات آستان قدس رضوی

حوزه/ ۱۱ هزار و ۶۹۰ نفر با مراجعه به تالار محققان مطبوعات آستان قدس رضوی از خدمات متنوع این تالار در نیمه نخست سال ۱۳۹۵ بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، علی سلیمانی، مسئول تالار محققان مطبوعات آستان قدس رضوی در این باره گفت: در این مدت، بیش از 70 هزار و 200 نسخه نشریه ادواری مخازن مدیریت امور اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی در تالارهای مطبوعات این آستان مقدس مورد استفاده مراجعان قرار گرفته است.

مسئول تالار محققان مطبوعات آستان قدس رضوی ادامه داد: 600 هزار صفحه مقاله شامل 562 هزار و 500 صفحه مقاله در قالب فایل دیجیتالی و 37 هزار و 500 صفحه مقاله نیز به‌صورت کاغذی به محققان ارائه شد.

وی ابراز کرد: همچنین یک هزار و 730 مقاله علمی در این تالار برای پژوهشگران دانلود شد و افزون بر یک هزار و یکصد صفحه اسکن و کپی نیز از منابع موجود در دسترس پژوهشگران در شش ماهه ابتدای سال جاری قرار گرفت.

سلیمانی تصریح کرد: محققانی که در جستجوی مقاله یا اطلاعات خاصی در حوزه مطبوعات اعم از مجله، روزنامه، هفته‌نامه، ماه‌‌نامه، سالنامه و بریده جراید هستند، می‌توانند با مراجعه به تالار محققان مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از این منابع متنوع بهره‌‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه منابع موجود در این آرشیو مناسب همه دانشجویان به‌خصوص دانشجویان رشته‌های حوزه علوم انسانی و اسلامی، معماری و هنر است، گفت: پژوهشگران می‌توانند با راهنمایی کارشناس کتابدار تالار، مقالات علمی خود را در پایگاه‌های اینترنتی مجلاتی که در دسترس این تالار است، جستجو و دانلود کرده و آن را به صورت پرینت شده و یا بر روی فلش دریافت کنند.

مسئول تالار محققان مطبوعات آستان قدس رضوی افزود: از دیگر خدمات این تالار می‌توان به اسکن مقالات روزنامه‌ها، هفته‌‌نامه‌ها و مجلات و کپی از مجلات تحت ضوابط مشخص، استفاده از فهرست‌‌های موجود در تالار مانند فهرست روزنامه‌ها، سالنامه‌ها و مجله‌ها، فهرست مقالات راجع‌ به خراسان در نشریات مختلف، فهرست مقاله‌نامه امام رضا(ع) و ...، اشاره کرد.

وی بیان کرد: کارشناسان این تالار تجربه ارزنده‌ای در جستجوی مقالات به هر دو زبان فارسی و انگلیسی در موضوع‌های گوناگون دارند و پژوهشگران می‌توانند به کمک آن‌ها مقالات خود را به آسانی از پایگاه‌های مختلف دریافت کنند.

یادآور می‌شود، تالار محققان مطبوعات آستان قدس رضوی واقع در ضلع شرقی دوربرگردان طبرسی، ساختمان بنیاد پژوهش‌‌های اسلامی، مدیریت امور اسناد و مطبوعات این آستان مقدس، همه روزه به استثنای روزهای تعطیل رسمی از ساعت 7 تا 19، پذیرای اهل علم و پژوهش است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha