جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که شبکه‌های ماهواره‌ای به‌ دنبال نابودکردن حجاب و عفاف در جامعه ما هستند، گفت: دشمنان ما می‌خواهند فرهنگ اصیل را از خانواده‌های ما بگیرد و با ورود مدهای غربی به جامعه اسلامی ما اصالت زن مسلمان را زیر سئوال ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، عصر امروز در  جمع فعالان عرصه عفاف و حجاب شهرستان قائمشهر، رعایت عفاف و حجاب را عامل مهم کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: حجاب و عفاف زیبای های معنوی زن است و بدون شک زن را از آفات و بلایای بسیاری در جامعه کنونی بیمه می‌کند و می‌تواند طراوت و شادابی و جمال او را پایدار سازد.

وی، خانواده را مهم‌ترین رکن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و ادامه داد: متأسفانه تصمیم‌های غلط، رفتاری‌های غیر مدبرانه و سیاست‌های غیر اصولی و غیر ارزشی به یقین در رشد این آسیب اجتماعی بی‌تأثیر نبوده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، رسالت عظیم زنان مسلمان به ویژه زنان ایرانی را ترویج و اشاعه ارزش های والای اسلامی و نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه عنوان کرد و گفت: از نظر اسلام زن تضمین‌کننده زندگی بهشتی خانواده است و به همین دلیل عفاف و حجاب برای زن بسیار مهم است.

وی، شناخت مسائل هویتی را راهکار ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و بیان داشت: اگر انسان به جایگاه ویژه خود در نزد خداوند پی ببرد به یقین پذیرش این حکم برای او بسیار آسان خواهد بود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، غفلت از مسائل فرهنگی و کار در عرصه فرهنگ جامعه را غیر قابل جبران عنوان کرد و اظهار داشت: شبکه های ماهواره ای با تبلیغ انواع مدها و لباس هایی که با ارزش های اسلامی و دینی ما تطبیق ندارد در کنار عرضه گسترده این محصولات وارداتی در کشور زنگ جامعه ما به ویژه زنان و جوانان را هدف گرفته اند.

وی اظهار داشت: عفاف و حجاب زن را به درجه‌ای می‌رساند که او را از هر نوع بیماری اجتماعی مصون می‌دارد و بیمه‌ای است که زن را برای حفظ آرامش و سلامت خود آن را انجام می‌دهد.

حجت الاسلام صادقی، با بیان این که حجاب پرده‌ای در مقابل تیرهای شیطانی است، افزود: اکثر آسیب‌های اجتماعی امروز از عدم عفاف و حجاب زن و مرد است و حجاب زن و مرد باعث کاهش مفاسد اجتماعی می‌شود، البته نباید عفاف و حجاب را تنها در پوشش ظاهری دید، بلکه انسان‌ها باید عملشان هم نشان‌دهنده ظاهرشان باشد

وی تصریح کرد: پوشش زنان همواره سدی محکم در مقابل وسوسه‌های شیطان است. امروز در جامعه اسلامی شاهد آمار جنایاتی هستیم که نشان‌دهنده عدم عفاف و حجاب و سهل‌انگاری مراکز فرهنگی است.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که خانواده‌ها در شکل‌گیری عفاف و حجاب در جامعه نقش بسزایی دارند و می‌توان از کودکی این مسأله مهم واجب را به فرزندان آموزش دهند تا در رشد شخصیت روحی و اخلاق فرزندان تأثیر داشته باشد، ادامه داد: در جامعه نیاز به فرزندان سالم و آرامی داریم که در محیطی سالم زندگی کنند مسؤولان باید این بسترها را در جامعه فراهم کنند که متأسفانه شاهد عدم وجود محیط سالم در ابعاد مختلف جامعه و خانواده هستیم.

وی افزود: اهمیت حجاب چنان بالاست که خداوند متعال در بسیاری از سوره‌های قرآن از آن یادکرده و این مقوله فقط به زنان اختصاص ندارد بلکه خطاب هم به زنان هم به مردان است.

حجت الاسلام صادقی تأکید کرد: حجاب و عفاف دستور سریع قرآن، و امری واجب و مهم است و باعث تحکیم خانواده و اجتماع می‌شود، چراکه خداوند حضرت مریم را به‌عنوان الگو معرفی کرده است.

وی ادامه داد: حجاب باعث آرامش و امنیت می‌شود و تفاوت انسان‌ها در نوع پوشش است و هیچ حیوانی پوشش ندارد و این امر نشان‌دهنده این است که انسان اشرف مخلوقات است و باید تمامی نهادهای متولی با برنامه‌های خوب زمینه تأمین سلامت روحی، جسمی و جنسی را فراهم کنند.

حجت الاسلام  صادقی با اشاره به نقش مهم بانوان در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، گفت: رعایت حجاب و عفاف باعث امنیت و آرامش بانوان و تحکیم بنیان خانواده می‌شود.

معون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به آیات و روایات حجاب و عفاف، خاطر نشان کرد: فلسفه رعایت حجاب نه‌تنها دینی بلکه عقلی نیز است، خدای متعال در دو سوره از قرآن بر لزوم رعایت حجاب هم برای مردان و هم زنان تاکید کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای به‌ دنبال نابودکردن حجاب و عفاف در جامعه ما هستند، گفت: دشمنان ما می‌خواهند فرهنگ اصیل را از خانواده‌های ما بگیرد و  با ورود مدهای غربی به جامعه اسلامی ما اصالت زن مسلمان را زیر سوال ببرند.

حجت الاسلام صادقی در پایان گفت: حجاب به معنای دفع نیست بلکه به معنای منع است و اجازه ورود نمی دهد و این حجاب تنها برای بانوان نیست بلکه برای هرچیزی حجاب و پوششی عنوان شده که همه معنای مشترک مانعیت را دارا هستند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha