سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین سید حسین هاشمی نژاد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد گفت: امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ اسلامی، مانند جریان خون در رگ های یک پیکر است و سهل انگاری در این باره، بی رنگ شدن دین و مرگ تدریجی امت اسلامی را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین سید حسین هاشمی نژاد، امروز در جمع طلاب مدارس علمیه قزوین که در سالن اجتماعات مدرسه امام صادق (ع) برگزارشد به موضوع مهم نظم و انظباط در زندگی انسان ها اشاره و گفت: فراگیری علم و دانش که از سوی رسول گرامی اسلام (ص)  امری لازم و واجب شمرده شده است لذا شایسته است که کارهای خود را تا می توانیم با نظم انجام دهیم.

وی، نظم و انظباط را برای همه اقشار به خصوص طلاب حوزه علمیه را با اهمیت دانست و اظهارداشت: در تبیین جایگاه و اهمیت نظم همین بس که حضرت امیرالمؤمنین(ع) در واپسین روزهای زندگی شریفشان در توصیه به نظم، آن را از ارزش های برتر اسلامی معرفی نموده و هم ردیف با تقوای الهی قرار می دهند.

حجت الاسلام  والمسلمین هاشمی نژاد خاطرنشان کرد: تقوا و نظم هر دو لازمه زندگی بشر است و شما طلاب حوزه علمیه بیش از همیشه نظم را در درس ها و کارهای خود مدنظر قرار دهید.

استاد حوزه با اشاره به نظم در برنامه‌های دینی، عنوان داشت: اسلام به عنوان دینی جامع و جهانی بر برنامه‌ریزی در زندگی فردی و اجتماعی پیروانش تاکید کرده و به آنان سفارش می‌کند که تمامی کارهای خود را طبق برنامه و به طور منظم انجام دهند و از بی‌نظمی بپرهیزند.

حجت الاسلام  والمسلمین هاشمی نژاد در ادامه  گفتار و رفتار را از مهم ترین روش‌های امر و نهی دانست وخاطرنشان کرد: در امر به معروف و نهی از منکر آن چیزی که بسیار مهم است، توجه به شیوه‌های امر و نهی است، زیرا چه بسا به کارگیری یک شیوه نادرست موجب می‌شود که امر به معروف و نهی از منکر بی‌نتیجه بماند یا اثر معکوس داشته باشد.

وی به برکات امر به معروف ونهی از منکر در جامعه اشاره وبیان داشت: این دو فرضیه بركات فراوانی در جامعه اسلامی به دنبال دارد و در مقابل ترك آنها مستوجب نزول بلا و خطرات زیادی است.

استاد حوزه علمیه به اهمیت این دو فریضه بزرگ در دین اسلام اشاره وتاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ اسلامی، مانند جریان خون در رگ های یک پیکر است و سهل انگاری در این باره، بی رنگ شدن دین و مرگ تدریجی امت اسلامی را در پی خواهد داشت.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: حجت الاسلام هاشمی نژاد در ادامه احترام به شخصیت افراد را از دیگر روش‌های امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد:  شایسته است انسان پیش از امر به معروف و نهی از منکر به تناسب موقعیت اجتماعی شنونده قدری از او تمجید کند و بر نکات مثبت او تاکید بورزد و بدین وسیله به او کرامت ببخشد، سپس با لحنی ملایم و دلنشین او را از منکر بازدارد و به معروف دعوت کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha