جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علی طائی زاده مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه خواهران

حوزه/ رئیس مرکز فناوری اطلاعات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: هم‌اکنون بیش از ۸ هزار طلبه خواهر در کوثربلاگ فعال هستند و هر روز بیش از ۱۰۰ هزار نفر از وبلاگ‌های کوثربلاگ بازدید می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، دکتر علی طائی‌زاده  در نشست نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و مسئولان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در خصوص سیاست‌های این مرکز در عرصه فضای مجازی تصریح کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های خواهران در فضای مجازی با برنامه مشخصی حرکت کرده است و این مرکز توانسته است به لحاظ زیرساختی در فضای مجازی توانمند شود، درحالی‌که درگذشته حوزه‌های علمیه خواهران هم در رده سازمانی و هم‌ در رده فردی در زمینهٔ زیرساخت‌های فضای مجازی به نهادهای دیگر وابسته بودند.

وی ادامه داد: شبکه یکپارچه‌ای بین تمام حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور ایجادشده که تمام خدمات اداری، فرهنگی و پژوهشی از طریق این شبکه انجام می‌شود. مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در سال 87 و پیش از بسیاری سازمان‌ها، شبکه یکپارچه خود را ایجاد کرده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران افزود: مرکز داده امین از دیگر دست آوردهای حوزه های علمیه خواهران می باشد. مرکز داده امین طی سال‌های اخیری مکانی برای ارسال و انتشار اطلاعات از سوی نهادهای مختلف حوزوی بوده است و از اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران و اساتید و طلاب این حوزه‌ها در مرکز داده امین میزبانی می‌شود.

دکتر طائی زاده با اشاره به برنامه آموزش مجازی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: حدود پنج هزار طلبه خواهر در این طرح شرکت کردند و اطلاعات دوره آموزش مجازی از طریق مرکز داده امین منتشر می‌شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: در این مرکز دو بستر، کوثر نت و کوثربلاگ را ایجاد کردیم تا همه طلاب خواهر از همان ابتدا وبلاگ و حساب در شبکه اجتماعی داشته باشند، هم‌اکنون بیش از 8 هزار طلبه خواهر در کوثربلاگ فعال هستند و هرروز بیش از 100 هزار نفر از وبلاگ‌های کوثربلاگ بازدید دارند و برنامه داریم که زمینه عضویت عموم بانوان جامعه را نیز در سرویس کوثربلاگ فراهم کنیم.

طائی زاده با اشاره به ویژگی‌های سرویس کوثر نت گفت: اغلب فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران از طریق بستر کوثر نت انجام می‌شود. در کشور در زمینهٔ شبکه اجتماعی بومی ضعف داریم و کوثر نت در قالب وب و موبایل از دو سال پیش فعالیت خودش را آغاز کرده و کوثر1 سرویس نوآورانه است و این سرویس توانسته است که رتبه‌های برتر را در سطح کشور و جهان کسب کند.

وی ادامه داد: 70 هزار طلبه خواهر در شبکه کوثر نت عضویت دارند، این شبکه به دیتاسنتر سازمانی متصل است، به همین دلیل به‌عنوان‌ مثال طلبه‌هایی که در سال تحصیلی یک درس خاص را می‌گیرند، در یک گروه ویژه عضو می‌شوند تا با یکدیگر در خصوص آن درس تبادل‌نظر کنند. تعداد تراکنش‌های علمی در کوثر نت به‌ شدت افزایش داشته است، البته خود طلبه‌ها هم می‌توانند در این شبکه گروه درست کنند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور در پایان خاطرنشان کرد: طلبه‌های خواهر به‌جای اینکه در شبکه‌های اجتماعی خارجی وقت بگذارند، در کوثر نت مهارت‌های لازم و نیز نحوه ارتباط گرفتن با افراد مؤثر را کسب می‌کنند تا بتوانند در آینده در زمینهٔ تبلیغ موفق باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha