چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
اعزام مبلغ

حوزه/ مراسم اعزام مبلغان سازمان اوقاف و امورخیریه به راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی، عصر امروز در مجتمع فرهنگی امام زاده سیدعلی(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی اوقاف و امورخیریه کشور در سخنانی با اشاره به رسالت سترگ مبلغان اعزامی به این کنگره عظیم شیعیان و محبان امام حسین(ع) گفت: در این راهپیمایی معنوی، عموم مردم برای تقرب به امام شهید خود پای در جاده می نهند و به همین جهت باید با این موج هم نوا شد و تشنگان معارف اهل بیت(ع) را سیراب کرد.

وی گفت: مبلغان سازمان اوقاف و امورخیریه با هدف توسعه و ترویج مبانی دینی و پاسخ به شبهات و سوالات دینی زائران حرم سیدالشهدا(ع) در اربعین، در 5 مرحله اعزام می شوند که در هر مرحله 200 تا 400 روحانی حضور دارند.

معاون فرهنگی اوقاف و امورخیریه کشور افزود: گروه های تبلیغی اعزامی به سیستم های صوتی و تصویری به منظور برپایی مراسم مداحی و سخنرانی در طول مسیر مجهز خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی از ارایه بسته های فرهنگی به زائران حسینی توسط مبلغان اوقاف اشاره کرد و گفت: تعداد 3000 مجموعه کتاب با عنوان ره‌توشه مبلغین اربعین (که هر مجموعه شامل 9 جلد کتاب است)،200 هزار سربند، 20هزار پرچم و کوله های مورد نیاز این سفر در اختیار مبلغین قرار می گیرد.

وی اظهارکرد: ‌زیارت، تبلیغ چهره به چهره در پیاده روی اربعین، شناخت کشورعراق،‌ره پویه زیارت،‌راهنمای زائران،‌اربعین در گذر زمان، احکام فقهی مورد ابتلاء در سفرهای زیارتی عتبات عالیات ازعناوین مهم تولیدات محتوایی این مجتمع است .

گفتنی است در این مراسم، طلاب از دو مسیر به سوی عراق اعزام شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha