پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جمکران

حوزه/ مسئول مرکز گل نرگس مسجد مقدس جمکران برنامه‌های موکب مسجد مقدس جمکران برای زائران خردسال اربعین را تشریح کرد

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،  محمدعلی زارع با اشاره به برپایی و آغاز به کار بخش کودکان در موکب مسجد مقدس جمکران به تشریح فعالیت‌های این بخش پرداخت و اظهار کرد: راهپیمایی عظیم و باشکوه اربعین حسینی با حضور کودکان به همراه والدین خود فرصتی ارزشمند و طلایی است که باید مغتنم شمرد.

وی افزود: مخاطب اصلی فعالیت های مرکز فرهنگی گل نرگس مستقر در موکب مسجد مقدس جمکران کودکان زائر هستند.
مسئول مرکز گل نرگس مسجد مقدس جمکران ادامه داد: امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) متعلق به یک ملت و ملیت نیستند بلکه برای همه جهانیان است و رویکرد فعالیت های این مرکز نیز همگانی است.
زارعی با بیان اینکه ۴۰هزار بسته فرهنگی را ویژه کودکان آماده کرده ایم، بیان کرد: با توجه به اینکه امکان توقف برای کودکان و خانواده های آنها وجود ندارد لذا سعی در کند شدن سرعت حرکت آنان نداریم لذا با اهدای بسته ای فرهنگی به کودکان علاوه بر ایجاد شعور و هیجان، وقفه ای در حرکت آنان ایجاد نخواهیم کرد.
وی گفت: بیش از ۱۰ هزار بادکنک به رنگ مشکلی تهیه کرده‌ایم که منقش به نشان مسجد مقدس جمکران است و در این ایام بین کودکان توزیع خواهد شد.
مسئول مرکز گل نرگس مسجد مقدس جمکران افزود: بادکنک به عنوان یکی از بین المللی‌ترین وسایل بازی کودکان است که همه کودکان با آن آشنا هستند لذا وقتی نام و نشان مسجد مقدس جمکران در آن نقش بسته باشد کودکان از پایین ترین سن با آن آشنا می شوند و این یک نمونه از کارهای فرهنگی مسجد مقدس جمکران ویژه کودکان در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا است.
زارعی گفت: تهیه ۵ هزار هدیه دست ساز خادمان مرکز فرهنگی گل نرگس فعالیت دیگر برنامه های فرهنگی این مرکز است که در آن پارچه سبز رنگ متبرک مسجد مقدس جمکران، توپ و یک روبان مشکی بسته‌بندی شده که به کودکان نشسته در کالسکه اهدا می‌شود تا در طول مسیر با آن بازی کنند.
وی ادامه داد: تهیه ۱۰ هزار بسته شکلات با نشان مسجد مقدس جمکران و ۲ هزار پرچم کوچک برای اهدا به کودکان که منقش به نشان مسجد مقدس جمکران از دیگر برنامه‌های ما در موکب مسجد مقدس جمکران است. همچنین سه هزار چفیه کودکانه به رنگ لاجوردی که برگرفته از رنگ گنبد مسجد مقدس جمکران منیز تهیه شده که به کودکان اهدا خواهد شد.
این کارشناس امور تربیتی کودکان گفت: به منظور ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در برنامه ای مدوّن اقدام به توزیع هدایایی میان دختر بچه های محجبه خواهیم کرد که علاوه بر تشویق این کودکان نسبت به فرهنگ سازی و فرهنگ سازی این مهم گام موثری در این مسیر برداریم.
وی افزود: در مدت زمانی که کودکان در خیمه مرکز فرهنگی گل نرگس مسجد مقدس جمکران حضور دارند در ابتکاری خلاقانه؛ زیارت آل یاسین را مقطع کرده ایم و ۳۰۰ برگ با خطی درشت را با رنگ های متنوع در اختیار خانواده ها قرار می دهیم که در مدت زمانی که کودکانشان در خمیه گل نرگس هستند، والدین زیارت آل یاسین را قرائت کنند.
زارع در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این که موکب مسجد مقدس جمکران سومین سال برپایی خود را تجربه می کند، بسیاری از کودکانی که در موکب های همجوار موکب مسجد در سالهای گذشته بوده اند، همزمان با استقرار و برپایی موکب مع امام منصور برای دریافت هدایا و بسته های فرهنگی و تجدید خاطرات به موکب مراجعه کرده اند، این نشان از اثر بخش بودن فعالیت ها و خدمات این مرکز در طول برپایی ایام اربعین داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha