پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سیستانی

حوزه/ عبدالمهدی گفت: خداوند به برکت وجود حضرت آیت الله سیستانی و اقدامات آشکار و نهان این مرجع شیعه که گاه بدون جنجال رسانه ای هم انجام می شود، فتنه ها و آفت های زیادی را از ما دور کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، عادل عبدالمهدی از رهبران مجلس اعلای عراق، روز گذشته در سخنانی گفت: آیت الله سید علی سیستانی ضامن امنیت عراق است که آیندگان ما از ایشان بسیار یاد خواهند کرد.

وی افزود: ما به خاطر برخورداری از نعمت مرجعیت حکیم و آگاهی مانند آیت الله سیستانی خداوند را شکر می کنیم؛ چراکه خداوند به برکت وجود ایشان و اقدامات آشکار و نهان این مرجع شیعه که گاه بدون جنجال رسانه ای هم انجام می شود، فتنه ها و آفت های زیادی را از ما دور کرد.

عبدالمهدی در ادامه سخن خود با اشاره به دیدار چندی پیش علی مطهری با حضرت آیت الله سیستانی گفت: مطهری در صفحه مجازی خود از قول آیت الله سیستانی نوشته: «برخی از من می خواهند در مسائل اختلافی دخالت کنم در حالی که دخالت ما در چنین مسائلی ممکن است موجب کمرنگ شدن نقش مرجعیت در مسائل مهم و اساسی باشد». و البته هنوز هم برخی هستند که از عدم دخالت معظم له در برخی مسائل اختلافی گلایه دارند، اما واقعیت این است که این موضع مرجعیت شیعه بر اساس حکمت و مسئولیت است؛ چراکه دخالت یک مرجع در مسائل جزئی باعث می شود سرگرم مسائلی بشود که افراد دیگر هم می توانند آن را حل و فصل کنند.

وی افزود: در همین راستا هنگامی که برخی ایشان را به دوری از مسائل متهم می کردند، ایشان فتوای جهاد کفایی را در وقت مناسب و تاثیرگذار صادر کردند و عراق را نجات دادند به گونه ای که اگر این فتوا نبود بغداد و شهرهای دیگر سقوط کرده بود و از سوی دیگر لبیک گویی میلیون ها نفر از مردم عراق به این فتوا به خاطر اعتمادی است که این مردم به مرجعیت دارند؛ چراکه دریافته اند موضع گیری های ایشان بر اساس منافع و مصالح عموم مردم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha