سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام حسن ترابی امام جمعه بروجرد

حوزه/ امام جمعه بروجرد گفت:پهلوان بودن و منش پهلوانی حرمت و قداست ورزش قهرمانی را حفظ می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان؛حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی ظهر امروز در دیدار با فعالان ورزش زورخانه ای این شهرستان ، با اشاره به اینکه ورزش علاوه بر تامین سلامت جسم باید موجب تقویت آموزه های اخلاقی و انسانی در انسان گردد افزود:در ورزش های پهلوانی و زورخانه ای این خصلت ها به خوبی در بین ورزشکاران دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه همانطور که مساجد محل تربیت روح و جان آدمی است تصریح کرد:گود و زورخانه نیز مسجد دوم برای تربیت آموزه های پهلوانی و منش و معرفت انسانی است.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه خوی و منش پهلوانی هرگز کهنه نخواهد شد خاطر نشان کرد:قهرمانی اگر با منش پهلوانی همراه باشد حرمت و قداست خود را برای همیشه در بین مردم حفظ خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به اینکه در ورزش باید منش و تقویت رفتارهای انسانی به صورت ویژه دنبال شود افزود:نهادینه شدن گذشت،فداکاری،انسان سازی و مهربانی از جمله مهمترین خصیصه های ورزش بخصوص ورزش پهلواتی و زورخانه ای است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مسئولان باید زیرساخت های ورزشی و فرهنگی را در جامعه به صورت گسترده ارتقاء دهند تصریح کرد:ارتقاء زیرساخت های ورزشی موجب پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در جامعه خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha