جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیامبر

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل از برگزاری آیین قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از راه دور در ۵۰ مکان مذهبی شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با اعلام این خبر گفت: نوای دلنشین زیارت حضرت رسول(ص) از راه دور همزمان با سالروز رحلت حضرت ختمی مرتب محمد مصطفی(ص) در 50 مکان مذهبی شهرستان آران و بیدگل طنین انداز می شود.

وی افزود: این مراسم، روز دوشنبه 8 آذرماه همزمان با 28 صفر همراه با آیین عزاداری و مرثیه خوانی در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مقدسه شهرستان برگزار می شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد آران و بیدگل اظهار داشت: با هماهنگی صورت گرفته با ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و هیئات مذهبی، 20 مسجد و تعدادی از حسینیه های شهرستان آران و بیدگل برای برپایی این مراسم آماده‌سازی شده است.

حجت الاسلام مردان افزود: آیین قرائت زیارت حضرت رسول(ص) در 10 بقعه متبرکه شهرستان نیز برگزار می‌شود که حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) و قاسم بن علی‌النقی(ع) از بقاع متبرکه شاخص در اجرای این برنامه‌ است.

وی افزود: روحانیون هجرت و مستقر اداره تبلیغات اسلامی در روستاهای شهرستان نیز این آیین را به صورت ویژه‌ای در روستاهای شهرستان برگزار می‌کنند.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی آران و بیدگل، قرائت زیارت حضرت رسول(ص) را جریان سازی فرهنگی دانست و افزود: برگزاری مراسم قرائت زیارت حضرت رسول از راه دور با تأکید سازمان تبلیغات اسلامی از سال پیامبر اعظم(ص) در اماکن مذهبی کشور پایه‌ریزی شد.

حجت الاسلام مردان تصریح کرد: این آیین با هدف آشنایی مردم با معارف دینی در قالب زیارت پیغمبر(ص)، انتقال سیره پیامبر اعظم(ص) و برقراری ارتباطی معنوی به‌منظور ادای احترام به ساحت مقدس آن بزرگوار برگزار می شود.

به گفته وی، انسجام بخشی بیشتر بین مذاهب مختلف و تبیین و معرفی پیامبر رحمت (ص) از برکات برگزاری زیارت حضرت رسول از راه دور در سراسر کشور است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha