جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی نماز جمعه

حوزه/ آیت الله اعرافی با اشاره به بدعهدی و نقض برجام توسط آمریکا شجاعت و قاطعیت ملت ایران و نظام را پاسخی محکم به این بدعهدی دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی پیش از ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم، با اشاره به تمدید تحریم های آمریکا (داماتو) گفت: چنانکه رهبر انقلاب نیز فرمودند این کار دقیقا نقض برجام است و این نقض هم واکنش ایران اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

وی خطاب به دولتمردان آمریکایی افزود: براساس پیش بینی ها، رئیس جمهور آمریکا در روزهای آخر عمر سیاسی نامیمون خود این طرح را تصویب می کند؛ ولی خطاب به آنها خواهیم گفت که شما صبر و شجاعت و قاطعیت ما را تجربه کرده اید و قطعا این شجاعت و قاطعیت در این زمینه نیز اجرا خواهد شد.

خطیب جمعه قم بیان کرد: از شورای برجام نیز انتظار داریم که این مساله را به دقت مورد تحلیل قرار داده و این عهد شکنی را گزارش کند؛ ولی خطاب به آمریکایی ها می گوییم که مطمئنا با قاطعیت با شما برخورد خواهیم کرد و قطعا این بدعهدی ها در پرونده شما خواهد ماند؛ ولی با ایستادگی ملت ما که هرجا از آن استفاده کرده است، پیروزی از آن ما بوده است.

وی با اشاره به روز دانشجو و وحدت حوزه و دانشگاه و هفته پژوهش گفت: این سه مناسبت با مقوله علم و دانش در ارتباط است؛ ضمن گرامیداشت این روزها به دانشگاهیان و حوزویان و پژوهشگران توصیه می کنیم که دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی باید ادامه دهنده انقلاب اسلامی و احیاگر همان مناسبت 16 آذر باشد.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی، درس خوان و تولید کننده علم و خادم علم و اخلاق و فضیلت ها، آرمان خواهد و عدالت خواه و شجاع و حکیم و در خدمت جامعه است؛ این دانشجو از 16 آذر الهام می گیرد که در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی نیز خواهد ایستاد.

وی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه از مقوله های بسیار مهمی است که هم حوزویان باید به آن اهتمام داشته باشند و هم دانشگاه؛ تجربه گذشته یک قرن اخیر ما ثابت کرده است که این وحدت در هرجایی شکل گرفته است شاهد آثار و برکات بسیاری در جامعه بوده ایم و هرگاه این دو نهاد از هم فاصله گرفتند شاهد خسارت هایی بودیم.

وی اظهارکرد: تعامل حوزویان و دانشگاهیان و هم افزایی حوزه و دانشگاه در اداره جامعه و تولید علم در اداره جامعه برکات فراوانی دارد و از اصول راهبردی انقلاب اسلامی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: یکی از ارکان تعالی ملت و انقلاب اسلامی آن است که بر تولید علمی خود بیافزاییم؛ رشد علمی در شاخص های گوناگون ایجاد شده است ولی هنوز با مرزهای دانش فاصله داریم.

خطیب جمعه قم گفت: هنوز بانقطه ای که علوم انسانی و بازسازی دانش های گوناگون توسط مبانی اسلام فاصله داریم؛ ویژه فعالان علمی حوزوی ودانشگاهی این است که این فاصله را از بین ببریم و نصایح رهبری را آویزه گوش کنیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به هفته وحدت یادآورشد: هفته وحدت، همه ما با چشم های خود تماشا می کنیم که جهان اسلام با توطئه مستبکران و غفلت علما در جهان اسلام دچار این همه آشوب شده است و با این همه سرمایه و قدرت توانایی می توانست به راحتی معظل اسراییل را حل کند و دروازه های ترقی را به سوی خود باز کند ولی دشمنان برای مهار انقلاب اسلامی و حرکت نکردن ما به سمت تمدن اسلامی ما را به جان هم انداختند.

وی تصریح کرد: همه ما باید تلاش کنیم که این مخاطره را معاجله کنیم؛ مراجع و علمای ما فتاوی بسیاری مهمی برای آرام کردن روابط مسلمانان داردند که به مقدسات مذاهب توهین نکنید و سب و پرخاشگری نکنید.

آیت الله اعرافی بیان کرد: انتظار داریم که علمای اهل سنت در مقابل تکفیر و هجمه های شیطانی بایستند؛ فجایع در موصل و حلب و حله دیدیم که انتظار آن است که در مقابل اندیشه های باطل بایستند.

خطیب جمعه قم در پایان گفت: اسراییل به خاطر تکفیری ها در حاشیه امن قرار گرفتند ولی آمریکایی ها و دشمنان بدانند که با همه این مشکلات با تاسی به علما و بزرگان دین و الهام از رهبر عظیم الشان خود این توطئه را از بین می بریم و چشم های تکفیری و فتنه را از حدقه بیرون می آوریم و آرزوهای استعماری شما به گور خواهد رفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha