پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی

حوزه/ مسئله انقلابی گری حوزه در معرض خطر است و باید در سطح حوزه مورد بررسی عمیق تری قرار گیرد که این خود نشان از اهمیت جایگاه تاثیرگذار حوزه در جامعه، نظام و انقلاب می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، امروز در دومین کنگره علامه بلادی بوشهری، در بوشهر پیرامون حوزه  انقلابی، طلبه انقلابی و شاخصه های طلبه های انقلابی به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص روحانیون استان بوشهر اشاره و افزود: گذشته این استان از لحاظ  دینی و مذهبی، گذشته ی روشنی بوده است.

معاون ارتباطات حوزوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: روحیه دینی، ایمانی و انقلابی مردم استان بوشهر بر گرفته از طلاب و علامه های حوزه ی علمیه می باشد.

وی به دلایل دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص عنوان حوزه انقلابی اشاره و تصریح کرد: مسئله انقلابی گری حوزه در معرض خطر است و این مهم باید در سطح حوزه مورد بررسی عمیق تری قرار گیرد، چرا که نشان از اهمیت جایگاه تاثیرگزار حوزه در جامعه، نظام و انقلاب می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی مطرح کرد: نظام با روحانیت متصل و همزاد است که اگر روحانیت نبود، نظام شکل نمی گرفت، این دو اصل در یک راستا حرکت می کنند و اگر نظام لطمه ببیند، روحانیت بیش از آحاد مردم لطمه خواهد دید.

معاون ارتباطات حوزوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: تمام تلاش دشمن در این راستا است که روحانیت را از نظام و انقلاب جدا و حذف کند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی شاخصه های یک طلبه را برشمرد و بیان کرد: به مسائل عمومی جامعه حساسیت نشان دهد؛ ولایت فقیه را به لحاظ علمی و فقهی برای مردم بیان کند؛ بصیرت، دشمن شناسی و تحلیل درست از مسائل داشته باشد؛ از نظام و انقلاب دفاع عقلانی و منطقی بنماید.

وی در پایان مرجعیت روحانیت را دارای جایگاه خاصی در جامعه دانست تاکید کرد: روحانیت مرجع مردم است و اگر نتواند به سئوالات جوانان پاسخ بدهد، مرجعیت خود را از دست می دهد و اگر مرجعیت خود را از دست دهد، دیگران جای او را می گیرند و این آغاز انحراف است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha