شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله فاضل استرآبادی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله فاضل تمام عمر خود را برای خدمت در سنگر حوزه علمیه سپری کرد، گفت: ایشان با تربیت شاگردان بسیاری که امروز در عرصه های مختلف این انقلاب حضور دارند خدمات شایان به اسلام و انقلاب کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، امروز در مجلس برگذاشت آیت الله فاضل(ره)، موسس و تولیت حوزه علمیه فیضیه بابل که در مدرسه علمیه مصطفی خان ساری برگزار شد، با بیان این که علما تا روزگار باقی است، باقی خواهند ماند، گفت: گرچه جسم یک عالم پس از مرگ از میان مردم می رود، اما خاطرات آنها هیچ گاه از قلوب مردم خارج نخواهد شد و به فراموشی سپرده نمی شود.

وی با بیان این که بسیاری از علما و بزرگان دینی علیرغم این که صد ها سال پیش به رحمت خدا رفتند اما همچنان نام و یادشان در میان مردم زنده است، افزود: خاطرات بسیاری از علما و فقهای دینی در خاطره ها ماندگار و جاودانه مانده مانده و خواهد ماند و سینه به سینه نقل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که حوزه های علمیه مازندران شخصیت برجسته و عالم بزرگی را از دست داد، گفت: درگذشت ایشان ضایعه ای سخت برای روحانیت استان مازندران محسوب می شود.

وی با بیان این که آیت الله فاضل تمام عمر خود را برای خدمت هم در سنگر حوزه علمیه سپری کرد، افزود: ایشان با تربیت شاگردان بسیاری که امروز در عرصه های مختلف این انقلاب حضور دارند خدمات شایان به اسلام و انقلاب کردند.

مدیر حوزه علمیه مازندران یکی از ویژگی های برجسته این عالم ربانی را مردمی بودن ایشان بیان کرد و گفت: درب منزل ایشان و مدرسه علمیه فیضیه به روی آحاد جامعه باز بود و ایشان با گشاده رویی سعی بر حل مشکلات جامعه اعم از پرسش درحوزه فقه و نیز مشکلات اجتماعی آنان داشت.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری از آیت الله فاضل به عنوان یک عالم انقلابی یاد و تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مرحوم آیت الله فاضل در خط مبارزه انقلاب قرار داشت و هیچگاه این سنگر را رها نکرد و تا آخر در این مسیر قدم با تقدیم فرزند بزرگوار شهیدش به انقلاب گام برداشت.

وی با اشاره به این که آیت الله فاضل(ره) با حضور در بابل کار ساخت یکی از بزرگترین مدرسه علمیه استان را آغاز کردند، خاطرنشان کرد: ایشان با احداث حوزه علمیه فیضیه در بابل منشأ خدمات و برکات زیادی در سنگر ترویج دین بودند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری انقلابی بودن، داشتن بصیرت بالا و آگاهی به زمان را از جمله امتیازات آیت الله فاضل(ره) عنوان کرد و گفت: این عالم وارسته با این بصیرت و آگاهی بالایی که داشتند در موضع گیری های سیاسی خود بسیار شفاف، صحیح و ولایی عمل می کردند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آیت الله فاضل(ره) علاقه خاصی به رهبر معظم انقلاب اسلامی داشت، ادامه داد: این عالم وارسته پیرو راستین رهبری بودند و در انقلاب از خط امام و رهبری لحظه ای فاصله نگرفتند و شاگردان و پرورش یافتگان مکتب ایشان نیز همین مسیر را طی می کنند.

وی با بیان این که آیت الله فاضل(ره) فضائل اخلاقی ویژه ای داشت، ادامه داد: عشق و ارادت مردم به این عالم ولایی به دلیل جایگاه علمی و معنوی وی بود و مردم ایشان را پدر معنوی و محرم اسرار خود می دانستند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علمی که آیت الله فاضل(ره) را به عنوان یک عالم عرشی تبدیل کرد علم توأم با تقوا و عمل بود، خاطرنشان کرد: علم با عمل باید برای طلاب الگو باشد، و یک فردی تنها علم داشته باشد اما از تقوا بی بهره باشد به حتم نمی تواند فرد را به تعالی و سعادت حقیقی برساند

وی در ادامه سخنان خود زهد و پارسایی نسبت به دنیا را از جمله یکی از ویژگی های بارز آیت الله فاضل(ره) عنوان کرد و گفت: این عالم ربانی در این خصوصیات انصافاً وارث سلف صالح خود بودند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که آیت الله فاضل(ره) هیچ ذخیره مادی در این دنیا برای خود به یادگار نگذاشتند، تصریح کرد: ایشان وقتی از دنیا رفتند هیچ چیز مادی برای این دنیا نگذاشتند و همه توشه آن عالم ربانی معنویت و تقوا بود.

وی با بیان این که حضور آیت الله فاضل(ره) در عرصه های انقلاب بسیار پررنگ بود، ادامه داد: این عالم وارسته به عنوان یک انقلابی و مبارزه فداکار در صحنه دفاع از انقلاب حضور داشتند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور در صحنه انقلاب یک نقطع اوج در زندگی همه علما بوده است، افزود: آیت الله فاضل(ره) نیز در همه صحنه ها و عرصه های این انقلاب حضوری بی نظیر داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha