جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد الشیخ

حوزه/ کارشناس سوری گفت: موشک باران مردم دو شهرک فوعه وکفریا اقدامی تروریستی و تلافی جویانه در جهت جبران پیروزی های ارتش سوریه علیه تروریست های شهر حلب است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی پیشرفت های مستمر ارتش و نیروهای مقاومت در حلب، تروریست های تکفیری و حامیان منطقه ای و فرامنطقه ایشان برای جبران این شکست ها به مردم مظلوم محاصره شده فوعه و کفریا حملات موشکی گسترده ای را آغاز کردند. در همین راستا خبرگزاری حوزه گفتگویی را با محمد الشیخ کارشناس سوری اهل فوعه و کفریا که ارتباط مستقیم و مستمر با ساکنین این مناطق دارد انجام داد.

 محمد الشیخ کارشناس سوری اهل فوعه و کفریا با اشاره به انتقام گرفتن ترورریست ها به خاطر شکست در حلب از مردم فوعه  و کفریا در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه گفت: تروريست هاي تكفيري، دو شهرک کفریا و الفوعه واقع در استان ادلب در شمال سوریه را هدف موشک های خود قرار دادند.گروه های تروریستی تکفیری القاعده و ارتش الفتح دور جدیدی از حملات موشکی را علیه دو شهرک شیعه نشین فوعه و کفریا آغاز کرده اند.

وی افزود: منبع این حملات در شهر بنش واقع در جنوب الفوعه ومنطقه صواغیه وشهر تفتناز واقع در شرق فوعه ومنطقه مزارع بروما واقع در غرب کفریا قرار دارد که طی یکسال و نیم گذشته توسط ائتلاف القاعده و ارتش آزاد (جیش الفتح) از غیرنظامیان تخلیه و به مقر بزرگ عملیاتی آنها برای حمله به ساکنین این دو شهر تبدیل شده است.

وی ادامه داد: گفته می شود بیشتر از 140 موشک از مدل گراد، به منازل ساکنین این دو شهر اصابت کرده است. همچنین در حملات موشکی که شب گذشته شروع شد پنج نفر شامل یک دختر، یک پسر خردسال، یک زن و دو مرد به شدت زخمی شده اند، علاوه بر اینکه بسیاری از خانه ها ویران شده است.

 

حمله وحشیانه  تروریست ها  به  محاصره شدگان مظلوم فوعه و کفریا با ۱۴۰ موشک

کارشناس سوری گفت: این اقدام تروریستی که علیه مردم دو شهرک فوعه وکفریا صورت گرفته اقدای تلافی جویانه در جهت جبران پیروزی های ارتش سوریه علیه تروریست های شهر حلب است.

وی تصریح کرد: همچنین تروریست های جیش الفتح در ساعات اخیر با منتشر کردن ویدیویی پیرامون بمباران شهرک های الفوعه و کفریا مدعی شدند در صورتی که ارتش سوریه به محاصره ادلب و حومه آن ادامه دهد بمباران الفوعه و کفریا را به صورت چشمگیری تشدید خواهند کرد.

محمد الشیخ در پایان به معرفی لیستی از شهدا و مجروحان اخیر این موشک باران بی رحمانه کرد:

فاطمه حسن حوری 16ساله، حکیمه عید الدبس 50ساله، و محمد علی عید 50ساله، حسين حسن الشباب ، علی عبدالسلام الحسن 23 ساله، ایمان عبد السلام الحسن 25 ساله، عبد السلام محمد الحسن 60 ساله، محمد حسن قداد 15ساله، وسيم احمد الزين 30 ساله، عامر احمد الزين 29 ساله، عبد الوهاب الزين 28 ساله واسيا حاج علي،  أحمد عبد الكريم حاج يحيى وکودک علي بسام فاعور 12 ساله، ودختر بچه ملاك عبدالله مرعي 6ساله،وهبة عبدالله حاج موسى 22ساله .

حمله وحشیانه  تروریست ها  به  محاصره شدگان مظلوم فوعه و کفریا با ۱۴۰ موشک

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha