سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله فاضل استرآبادی

حوزه/ فرزند آیت الله فاضل(ره) با بیان این که پیکر مرحوم والد بنا به سفارش خود ایشان به نجف اشرف منتقل شد، گفت: ایشان موکداً و اصرار فوق العاده داشتند که بعد از فوت، در جوار حرم مطهر امیرالمومنین(ع) دفن شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رضا فاضل، فرزند آیت الله فاضل استرآبادی(ره) موسس و تولیت حوزه علمیه فیضیه بابل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با بیان این که پیکر مرحوم والد بنا به سفارش خود ایشان به نجف اشرف منتقل شد، گفت: ایشان موکداً و اصرار فوق العاده داشتند که بعد از فوت در نجف اشرف و در جوار حرم مطهر امیرالمومنین(ع) دفن شوند.

وی با بیان این که بالاخره پس از ارتحال ایشان و هماهنگی های به عمل آمده، پیکر ایشان به به نجف اشرف منتقل شد، افزود: پیکر این عالم ربانی پس از گذراندن مراحل قانونی، در قبرستان دارالسلام نجف اشرف به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل در ادامه سخنان خود با بیان این که پیکر آیت الله فاضل(ره) قبل از تدفین، در حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) طواف داده شد، خاطرنشان کرد: مراسم تشییع پیکر ایشان با حضور علما، روحانیان و اقشار مختلف مردم در نجف برگزار شد.

وی از دیدار با آیت الله العظمی سیستانی خبر داد و تصریح کرد: طی سفری که به نجف داشتیم با این مرجع تقلید جهان تشیع نیز دیدار کردیم که ایشان مطالب بسیار مهمی را بیان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل همچنین به حضور در بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف و دیدار با نماینده رهبر معظم انقلاب در نجف اشاره کرد و گفت: همچنین در جریان سفر به نجف با وزیر ارشاد نیز دیداری داشتیم.

وی در ادامه به حضور خود  در کربلا اشاره کرد و افزود: مراسم بزرگداشتی از سوی حجت الاسلام والمسلمین زیدآوری از علمای کربلا برگزار شد که شاهد حضور گسترده مردم و روحانیون در این مراسم بودیم.

فرزند آیت الله فاضل همچنین افزود: علاوه بر این، مراسم دیگری نیز روز بعد از سوی حجت الاسلام نیکزاد، از شاگردان آیت الله فاضل(ره) در کربلا برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل همچنین از اظهار لطف و محبت رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، علما، سران قوا و دیگر شخصیت های لشکری و کشوری در صدور پیام های تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله فاضل(ره) تقدیر و تشکر کرد.

فرزند آیت الله فاضل(ره) با تقدیر از عموم مردم به ویژه علما و  روحانیان سراسر کشور به دلیل اظهار و لطف و محبتی که نسبت به مرحوم والد داشتند، تصریح کرد: حضور علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم و لطف و محبتی که مرحوم والد داشتند نشان از عشق و علاقه عموم جامعه  به مقام روحانیت در جامعه اسلامی است.

وی با بیان این که برنامه های متعددی از سوی حوزه های علمیه، مراکز آموزشی و نهادهای مختلف در سراسر استان و دیگر نقاط کشور برگزار شد، تصریح کرد: مراسم بزرگداشت آیت الله فاضل(ره) چند روز قبل با حضور مراجع عظام تقلید، علما و روحانیت در قم نیز برگزار شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha