جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ همایش طلاب و اساتید بسیجی استان تهران

حوزه/ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این که مبارزه با استکبار تمام نشدنی است، گفت: روحانیون، خطراتی که انقلاب اسلامی را تهدید می کند، برای مردم تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درتهران، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاج صادقی، پیش از ظهر امروز، در همایش بزرگ بسیج طلاب حوزه های علمیه استان تهران که در محل جامعة علمیة امیرالمؤمنین(ع) شهر ری برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ایام ولادت پیامبر(ص) وامام صادق(ع) اظهار کرد: بعثت پیامبر نعمتی عظیم والهی بود.

وی افزود: روحانیت، وارث پیامبران و انبیاء هستند و فلسفه وجودی عالمان دین، همان انجام مأموریتی است که انبیاء انجام می دادند و به همین دلیل می گوییم ایشان، میراث دار پیامبران می باشد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ضمن اشاره به شؤون روحانیت در نقش آفرینی درجامعه، بیان کرد: روحانیون سه وظیفه کلی در جامعه دارند؛ اول این که زبان گویای دین بین مردم هستند؛ دوم، سنگر نشینی در دفاع از دین را بر عهده دارند و سوم این که، راهبری کردن امت دینی به عهده آن هاست؛ که تجلی تام هر سه مورد گفته شده، امام خمینی(ره) است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی گفت: اقتضای ماموریت خطیر روحانیون، شناخت چالش ها، تهاجم ها و خطرهایی است که اسلام و انقلاب را تهدید می کند.

وی اضافه کرد: مواضعی که رهبری در این مدت داشتند، نسخه هایی است برای پر کردن خلأهای جامعه و مقابله با دشمنان اسلام، که روحانیون باید به آن ها بپردازند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، ضمن اشاره به نقش روحانیون در رساندن پیام های مقام معظم رهبری به مردم، اظهار کرد: سخنان  مقام معظم رهبری  بیشتر حول این دو محور است، که روحانیون باید به آن بپردازند؛ اولین مورد این که جنگ با جبهه استکبار تمام شدنی نیست، بلکه ریشه درسنت الهی دارد؛ و دوم این که انقلاب مرگ تدریجی استکبار را رقم زده است.

وی با بیان این که انقلاب شاخصه های قدرت بر اداره جهان را دارا می باشد، بیان کرد: ما قدرت فیصله دادن به حوداث جهانی را داریم؛ همچنین جهان را با خودمان همراه کنیم و در مقابل  سایر کشور هایی که رقیب جمهوری اسلامی هستند، ایستادگی خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج صادقی با بیان این که انقلاب چهار رگ حیاتی دارد که دشمنان برای از بین بردن آن برنامه ریزی می کنند، گفت: اولین مورد در این زمینه موتور محرک انقلاب اسلامی یعنی همان اسلام مبتنی بر ولایت است و دشمنان ما هم روی همین نقطه دست گذاشته اند؛ آن ها با ایجاد اسلام سکولاریستی سعی در ضربه زدن به انقلاب دارند.

وی افزود: مورد دیگری که دشمنان دنبال می کنند ایجاد رخنه وشکاف بین ولایت و مردم است، چرا که آن ها می دانند که اگر ولایت را از امت بگیرند و جامعه بی رهبر بماند، به راحتی می توانند با آن مقابله کنند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، استکبار ستیزی و مقابله با حاکمیت غیر خدا را اصل دیگری دانست که انقلاب اسلامی ما با اتکاء به آن به حرکت خود در مسیر صحیح ادامه می دهد، گفت: دشمنان ما در تلاش هستند تا روحیه استکبار ستیزی ملت ایران را تا هر اندازه که می توانند تضعیف کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha