جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 402984
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
محمود عبد الرازق الرضوانی - مبلغ سلفی در مصر

حوزه/ شیوخ سلفی مصر ضمن اعتراض به زمان رسمی اذان صبح، هنگام اذان صبح را نیم ساعت پس از زمان کنونی دانستند و از الازهر و وزارت اوقاف خواستند این زمان را اصلاح کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه مصری الیوم السابع، این روزها علمای مصر بر سر وقت اذان صبح به اختلاف نظر رسیده اند و شیوخ سلفی در این زمینه تعدادی امضا جمع کرده اند که آن را به الازهر و وزارت اوقاف تقدیم کنند تا زمان اذان صبح را تغیر دهند، چون سلفی ها بر این باورند که زمان اذان صبح 30 دقیقه بعد از زمان کنونی اذان است.

شیخ عبدالرحمن لطفی از مبلغان سلفی وابسته به اخوان المسلمین ضمن تنظیم شکوانامه ای علیه محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر از او خواسته زمان اذان صبح را به 30 دقیقه بعد از زمان کنونی تغییر دهد.

وی در این زمینه گفت: با در این راستا امضاهای متعددی جمع کرده ایم تا مفتی و وزیر اوقاف و شیخ الازهر را وادار کنیم زمان اذان صبح را اصلاح کنند.

لطفی ادامه داد: بیشتر شیوخ سلفی مصر نماز صبح خود را مطابق با اذان رسمی نمی خوانند و پیروان مذهب سلفی از جمله شیخ یاسر برهامی نائب رئیس جزب سلفی مصر تقریبا 20 دقیقه بعد از اذان رسمی مصر اذان می گویند و برخی از شیوخ سلفی نیز 30 دقیقه پس از اذان رسمی اذان می گویند.

شیخ محمود عبدالرازق الرضوانی از دیگر مبلغان سلفی نیز گفت: مردم مصر قبل از موعد شرعی اذان می گویند و نماز می خوانند و ما برنامه ای در این زمینه در شبکه ماهواره ای خود تهیه کرده این که به بحث شرعی و فقهی در این زمینه پرداخته ایم.

وی افزود: از شوقی علام مفتی مصر می خواهم کمیته ای را برای رسیدگی به این مساله تعیین کند؛ چراکه این امر از اموری نیست که فقط در اختیار مفتی باشد، اما مردم به مفتی اطمینان دارند، اما اکنون مردم نمی دانند به حرف مفتی عمل کنند یا به چیزی که می بینند عمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha