پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امر به معروف

حوزه/ محقق حوزه علمیه مازندران گفت: اگر سستی و سکوت در برابر گناهان داشته باشیم، سلامتی جامعه به خطر افتاده و سقوط اخلاقی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ایمانی، استاد حوزه و دانشگاه به عنوان استاد ارائه کننده بحث در کرسی آزاد اندیشی با موضوع "شناخت موانع اجرایی امر به معروف و نهی از منکر  در جامعه" در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) تنکابن اظهار داشت: یکی از اهداف بلند و آرمانی انبیای الهی و امامان معصوم( علیهم السلام ) حفظ و احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می باشد؛ زیرا این امر مقدس باعث ماندگاری آموزه ها و معارف بلند الهی در جامعه گردیده و در راه احیای آن، خون های زیادی هزینه شده؛ بنابراین باید مراقبت کنیم که مبادا این امر به فراموشی سپرده شده و یا پایمال گردد.

وی افزود: موانع اجرایی امر به معروف و نهی از منکر بسیار زیاد می باشد، از جمله ضعف ایمان و اعتقاد وجودی که مهم ترین عامل بوده و این ایمان قوی است که مسئولیت پذیری و تعهد در قبال فرد و جامعه می آورد و تا اعتقاد نبوده و ایمان تقویت نگردد،عمل به دین وجود نخواهد داشت.

این محقق حوزه گفت: مانع دیگر جهل به تکلیف است؛ زیرا هر کسی می گوید این امر مربوط به سازمان دیگری است و احساس مسئولیت در این زمینه نمی کند؛ از طرفی دیگر جهل به اثرات اجرایی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیز مانع تحقق درست آن می شود.

وی تصریح کرد: از رسول خدا ( صلی الله علیه و آله ) روایت شده که با ترک امر به معروف و نهی از منکر به طور علنی واجبات جامعه ترک و محرمات انجام خواهد شد؛ لذا باید بدانیم اگر سستی و سکوت در برابر گناهان داشته باشیم، سلامتی جامعه به خطر افتاده و سقوط اخلاقی خواهد داشت.

حجت الاسلام ایمانی اعلام کرد: یکی دیگر از موانع اجرایی شدن امر به معروف، ترس از کم شدن محبوبیت بین مردم و یا کم شدن روزی می باشد؛ در حالی که باید بدانیم عزت و ذلت و روزی دست خدا و نه دست خلق خدا است.

حمید فهیمی استاد داور این کرسی در ادامه بیان کرد: فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، سلامت معنوی و مادی جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد؛ بنابراین شما طلاب به عنوان سربازان گمنام حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باید بدانید هدایت و رهبری طیف عظیم جامعه به سوی این فریضه را در طول تاریخ روحانیت معظم بر عهده داشته اند؛ لذا در حال حاضر این امر یک وظیفه خطیر برای شما طلاب است که باید با احیای این مقوله مهم و عزم راسخ جامعه را به سمت جامعه مهدوی هدایت کرده و زمینه های ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را جهت تشکیل حکومت مهدوی فراهم نمایید .

انتهای پیام48/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha