شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 403683
۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
دانشنامه کربلا

حوزه/ مرکز تحقیقات و پژوهش های کربلا وابسته به آستان مقدس حسینی از آماده شدن ۴۰ جلد از دانشنامه تمدن کربلا به نام "موسوعة کربلاء الحضاریة" خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز تحقیقات و پژوهش های کربلا وابسته به آستان مقدس حسینی از آماده شدن 40 جلد از دانشنامه تمدن کربلا به نام "موسوعة کربلاء الحضاریة" خبر داد و گفت: این مجموعه شامل اطلاعاتی مهم و مستند درباره شهر کربلا و تاریخ و تمدن آن می باشد.

این موسوعه که تدوین آن از سال 2013 آغاز شده شامل محورهای تاریخی، جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی درباره این شهر مقدس می باشد.

عبدالامیر القریشی مدیر مرکز کربلا در این زمینه گفت: این دانشنامه بر اساس ملاک ها و ضوابط تحقیقاتی بین المللی و روش آکادمیک بین المللی تدوین و تنظیم شده و توسط کارشناسان و اساتید خبره مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی افزود: این دانشنامه شامل اطلاعات جدیدی درباره شهر کربلا است که پیش از این توسط هیچ کدام از محققان و مورخان منتشر نشده و اکنون این اطلاعات بر اساس اسناد خطی که از سوی آرشیو نسخه های خطی استانبول در اختیار مرکز قرار گرفته انتزاع و منتشر شده است.

القریشی گفت: این دانشنامه به بررسی تاریخی شهر کربلا از زمان شهادت امام حسین علیه السلام تا اتفافات سال 2003 میلادی پرداخته و علاوه بر این بحث های جالب و مفصلی درابره جغرافیا و محدوده شهر کربلا داد و در بخش های دیگر نیز راهنمای حسینیه ها، مساجد، دانشگاه ها، حوزه های علمیه، مراکز درمانی و علمای کربلا بیان شده است.

وی ادامه داد: دانشنامه هنوز به تمام نرسیده و بخش های بعدی آن به محض آماده شدن چاپ و در اختیار محققان و مردم علاقمند قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha