جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: گرفتن دیرکرد وام حرام و رباست، ولی متأسفانه هر چه می‌گوییم، کسی ترتیب اثر نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار دادستان کل کشور، با اشاره به اهمیت  دستگاه قضا و امر قضاوت در حکومت اسلامی اظهار داشتند: قوه قضاییه جزء ارکان مهم و تأثیرگذار کشور بوده و این قوه در برخوردهای قضایی خوب و شفاف عمل می‌کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه یکی از دلایل گسترش اعتیاد در جامعه مسئله اشتغال است، خاطرنشان کردند: ضرورت بهبود وضعیت معیشت در کشور از مسائل مهمی است که باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

معظم له با اشاره به وضعیت امنیت در کشور گفتند: امنیت ایران در وضعیت بسیار مطلوبی نسبت به کشورهای دیگر قرار دارد و این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است.

ایشان ارسال نامه‌های مردمی درباره دریافت دیرکرد بانک‌ها را مدنظر قرار دادند و اظهار داشتند: سال ها است نامه‌هایی به دست ما می‌رسد که گلایه از دریافت دیرکرد توسط بانک‌ها دارند و  بارها گفته‌ایم، دیرکرد حرام و رباست، ولی متأسفانه هر چه می‌گوییم حرام و جایز نیست کسی ترتیب اثر نمی‌دهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی ضرورت حفظ وحدت در بخش‌های مختلف جامعه را مورد توجه قراردادند و گفتند: حفظ وحدت از مسائل مهم در جامعه اسلامی است و باید جریانات کشور به این مسأله اهمیت دهند و از انجام هرکاری که به وحدت و یکپارچگی مردم و مسئولین را خدشه دار می کند پرهیز کنند.

ایشان ابراز کردند: از قوه قضاییه انتظار داریم سریع‌تر با پرونده‌هایی که چندین سال است مطرح‌شده برخورد کند، همچنین ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را شناسایی نماید.

معظم له در پایان با انتقاد از وجود گرانی در جامعه گفتند: گرانی مسئله مهمی است و متأسفانه به‌جز اندک افراد، اکثریت مردم در مضیقه مالی هستند و از گرانی رنج می‌برند که در این زمینه باید با موضوع گرانی ریشه‌ای برخورد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha