جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت الله  مکارم شیرازی در دیدار دادستان کل کشور

حوزه / حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: هنوز آن جدیت لازم را در مسئولین برای ساماندهی فضای مجازی شاهد نبوده ایم، ما آمادگی این را اعلام کرده ایم که به هر شکل برای رفع این مشکل که خانواده ها را در کشور درگیر خود کرده، کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیتالله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با دادستان کل کشور با اشاره به انتشار فایل صوتی مرتبط به امام(ره) که مدتی پیش خبرساز شده بود گفتند: در خصوص فایل صوتی باید گفت که این کار یک حرکت انتقامی نسبت به امام(ره) بود؛ اینها میگویندکه ما باید انتقام خود را بگیریم و لو اینکه نظام از بین برود درحالی که همین افراد حفظ نظام را شعار می ‏دادند، ولی برای انتقام از امام این چنین حرکاتی انجام می ‏دهند.

معظم له بیان کردند: در این زمینه بین این گروه و خارج از کشور هماهنگی ایجاد شده است و دشمنان خارجی نیز با تحریک این گروه سعی دارندبه اهداف خود برسند؛ در همین زمینه نیز مشاهده کردیم که با این جسارت به امام(ره) و نظام حمله کردند.

این مرجع تقلید عنوان کردند: در این عرصه و مشکلاتی که داریم، نباید منفعل باشیم و تصور کنیم که نمی ‏توان کاری کرد بلکه قطعابا کمک و عنایات الهی می‏ توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

ایشان اظهارکردند: امروز حرکت‏های خوبی در این زمینه انجام شده است، مدارس سفیران هدایت از جمله این حرکات مثبت است؛ ما نیز تا توان داریم از این جوانان پاک که سربازان امام زمان(عج) هستند حمایت می ‏کنیم.

معظم له با اشاره به حساسیت شهر قم گفتند: این از چند جهت در معرض آسیب است که اولین آن این است که این شهر چهارراهی در کشور است که استان های مختلف را به هم مرتبط کرده است.

ایشان افزودند: نکته دوم در خصوص این شهر آن است که این شهر مرکز شیعه و مرکز بزرگترین حوزههای علمیه کشور است؛ حتی در میان اهل سنت نیز حوزه ‏علمیههای با این وسعت نداریم.

معظم له قم را خاستگاه انقلاب اسلامی دانستند و گفتند: دشمنان به این دلایل تمام تلاش خود را برای ایجاد مشکلات و آسیب برای این شهر به کار بسته اند؛ قم متعلق به جهان تشیع است به همین دلیل دستگاه‏ها باید حساب خاصی روی قم باز کند تا بتوانیم در مقابل این آسیب‏ها بایستیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به توطئه های دشمنان در زمینه شیوع مواد مخدر در بین مردم بیان کردند: این سوداگران فعالیتهای خود را شکل سیاسی می‏دهند که باعث پیچیده شدن این مسایل شده است.

ایشان گفتند: یکی از مسایل مهم امروز فضای مجازی است؛ بارها بیان کردیم که فضای مجازی یک بلای خانماسوز برای جوانان است؛ به همین منظور سعی در ورود به این مساله داشتیم که با تیمی خبره از فضلای حوزه آسیب‏های این عرصه رصد شد و به مجموعه عظیمی از توهینها به دین و تلاش‏های ضد دینی و ضد الهی و ضد اخلاقی برخورد کردیم که البته در این زمینه با وزیر این عرصه، نیز صحبت‏هایی داشتیم که گویی چندان اثربخش نبود.

ایشان گفتند: حتی یکی از وزار گفته است که مفاسد فضای مجازی هفت تا هشت درصد است، در حالی که عکس این مساله وجود دارد و اسناد بسیاری نیز در این عرصه قابل ارایه است.

وی عنوان کرد: راه حل این مساله نیز پیدا شده که همان شبکه ملی اطلاعات و فضای مجازی در کشور است که امیدواریم با اختصاص پهنای باند و محتوای مناسب بتواند این مسایل را در کشور حل کند؛ما آمادگی این را اعلام کرده ایم که به هر شکل برای رفع این مشکل که خانواده ها را در کشور درگیر خود کرده است، کمک کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
    0 0
    آقا فایل صوتی که از امام نیست از منتظری بود یاللعجب از این تیتر