شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
استاد علی اکبر رشاد

حوزه/رئیس شورای حوزه علمیه تهران با اشاره به ساده زیستی و زندگی زاهدانه رهبر معظم انقلاب، گفت: دیروز در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم، با دیدن وضع دمپایی ایشان منقلب شدم و اشک هایم جاری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، استاد رشاد، رئیس شورای حوزه علمیه تهران، امروز در جلسه درس اخلاق هفتگی حوزه علمیه امام رضا(ع)، در جمع اساتید و طلاب، با تاکید بر ضرورت حفظ زی طلبگی، بیان کرد: از مسائل مهمی که در حوزه مغفول مانده، زی طلبیگی و حوزوی است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران با اشاره به مسئله اخلاق حرفه ای و صنفی که از شاخه های علم اخلاق است، اظهار کرد: از جمله اخلاق صنفی اهل علم، نقد منصفانه و مسئله آفت لسان است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه  با تاکید بر اینکه  اخلاق علم پژوهی باید در متون آموزشی گنجانده شود، تصریح کرد: سودگرایی و انگیزه های غیراخلاقی در مبانی اخلاقی اسلامی جایگاهی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه طلاب در چهار بعد معرفت، معنویت، مهارت و هویت باید پرورش پیدا کند،  مسئله علم آموزی و علم محوری در حوزه های علمیه  را مدنظر قرار داد و بیان کرد: طلاب باید در علوم مختلف ابزاری و محتوایی ، بینش کاملی پیدا کنند.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران در ادامه  با بیان اینکه عالم دینی باید از تعلقات و دنیا زدگی رها باشد و در یک کلمه عالم دینی باید روحانی باشد، افزود: چه بسیار افرادی که در ایام طلبگی خود از امکانات مختلف برخوردار بوده اما ، عاقبت خیری نداشتند.

استاد رشاد با اشاره به اهمیت حفظ هویت طللبگی، ابراز کرد: طلاب باید به خصوصیات صنفی خود که لباس روحانیت مهترین آنهاست، تعصب داشته باشند، در غیر این صورت از نظام طلبگی و حوزه چیزی باقی نخواهد ماند.

وی در بخش پایانی سخنان خود پیرامون زهد در زندگی مقام معظم رهبری، اظهار کرد : چندی پیش این جمله از بنده در مورد مقام معظم رهبری منتشر شد (کاش تلفن  همراه داشتم و از نعلین مندرس ایشان عکس می گرفتم تا همه با زندگی زاهدانه معظم له آشنا شوند)؛ انتشار این جمله بازتاب های مختلفی از جانب افراد و رسانه ها داشت.

رئیس شورای حوزه علمیه تهران خاطرنشان کرد: دیروز در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم، بنده با دیدن وضع دمپایی ایشان منقلب شدم و اشک هایم جاری شد.

استاد رشاد در پایان بیان کرد: در زندگی مقام معظم رهبری زهد و فرار از دنیا بسیار دیده می شود و این مسئله به عنوان خاری در چشم دشمنان ایشان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha