جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 404748
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
مدرسه

حوزه/ کلاس‌های اختیاری زبان عربی برای دانش آموزان مدرسه ابتدایی در شهری در جنوب فرانسه تا کنون ۲ مرتبه مورد حمله پلیس قرار گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، یک مدرسه ابتدایی در شهری در جنوب فرانسه، به دلیل برگزاری کلاس‌های اختیاری درس عربی برای دانش آموزان تا کنون 2 مرتبه مورد حمله پلیس قرار گرفته است.

شهردار این شهر فرانسوی نیروهای پلیس را به این مدرسه ابتدایی فرستاده است تا مخالفتش را از برگزاری کلاس‌های زبان عربی اختیاری برای دانش آموزان ابراز کند.  

معاون شهردار شهر سیس فور لپلاژ، در جنوب فرانسه اذهان کرد که شهردار تاکنون 2 مرتبه نیروهای پلیس را به مدرسه ابتدایی رینیر اعزام کرده است. این اطلاعات زمانی به دست رسانه‌ها رسید که این شهردار فرانسوی اطلاعات دادگاهی مبنی بر شکایت نافرجام شورای شهر علیه این کلاس‌ها را ارائه داد.

ماجرا از زمانی آغاز شد که  در ماه سپتامبر سال گذشته والدین یکی از دانش آموزان به دروغ مدعی شده بود که این کلاس‌ها به طور اجباری برای دانش آموزان برگزار می‌شوند و سعی در برانگیختن موج اعتراض‌ها علیه تدریس زبان عربی در مدارس فرانسه را داشت.

اظهار نفرت دولتمردان فرانسوی علیه اعراب

یاسر لوواتی فعال مدنی مسلمان با بیان اینکه نژادپرستی دولتی در فرانسه عادی‌سازی می‌شود گفت: فرستادن پلیس به یک مدرسه ابتدایی برگزاری کلاس‌های درس عربی نشان می‌دهد که چقدر موسسات دولتی در فرانسه نسبت به اعراب نفرت اظهار می‌کنند. ما در سال 2015 مواردی داشته‌ایم که دانش آموزان مورد تحقیر و آزار و اذیت قرار گرفته و حتی توسط معلمان‌شان به پلیس سپرده می‌شدند. دخترانی که به خاطر دامن بلند از مدرسه رفتن محروم مانده و جایگزینی برای غذاهای دارای گوشت خوک برای مسلمانان و یهودیان ارائه نمی‌شود.

وی افزود: تنها راه حل مبارزه با این مشکلات دور هم جمع شدن مسلمان و شهروندان فرانسوی و اتحاد آن‌ها برای به چالش کشیدن تصمیم گیرندگان در کشور است.

طبق قانون فرانسه، مسلمانان در مدارس این کشور با محدودیت‌های زیادی روبرو هستند. پوشیدن حجاب برای دانش آموزان دختر در مدارس فرانسه ممنوع بوده و پوشیه در مراکز عمومی این کشور برای همگان غیرقانونی می‌باشد. به علاوه اخیرا بعضی از مدارس در فرانسه نیز در راستای سیاست‌های سکولارسازی در این کشور، غذاهای حلال را از منوی غذای دانش آموزان حذف کرده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha