جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ نائب رئیس جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه امروز پاسخ به شبهات ضرورت دارد، اظهار داشت: گفته می شود بعد از به ثمر رساندن برجام، فشار دشمن برداشته نمی شود و تحریم ها را به بهانه حقوق بشر و تضییع حقوق زنان ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله مرتضی مقتدایی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر جامعه الزاهرا(سلام الله علیها) که در تالار بیداری اسلامی این مرکز حوزوی برگزار شد، با قدردانی از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان مدیر سابق جامعه الزهرا(س)، اظهار داشت: ایشان در طول مدیریت کوتاه خود از نظر برنامه ها و رفع نیازهای زیرساختی تحول آفرین بود.

وی تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با اختیار به دفتر مقام معظم رهبری استعفا دادند و ما نیز از این جریان بی اطلاع بودیم.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به سوابق مدیر جدید جامعه الزهرا(س)، افزود: حجت الاسلام والمسلین مدنی استاد خارج درس های حوزه هستند و سوابق ممتدی در جامعه الزهرا داشتند و آشنایی جامعی از این نهاد حوزوی دارند و در سوابق ایشان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و نمایندگی مقام معظم رهبری وجود دارد.

آیت‌الله مقتدایی تصریح کرد: اکثریت اعضای شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین مدنی را انتخاب کردند و این پیشنهاد جهت تنفیذ و تایید مقام معظم رهبری خدمت معظم له ارائه شد که ایشان با قلم مبارک خود تایید فرمودند.

جامعه الزهرا(س) امتیازات منحصر به فردی دارد

وی در ادامه با اشاره به اینکه جامعه الزهرا(س) امتیازات منحصر به فردی دارد، گفت: این نهاد حوزوی با تدبیر حضرت امام و امر مبارک ایشان تاسیس شد.

قائم مقام جامعه مدرسین افزود: امام راحل با روشنگری خاص خود در ابتدای انقلاب تشخیص دادند تشکیل حوزه علمیه خواهران ضرورت دارد تا بتوانند با علوم اسلامی و اهل بیت(ع) آشنا شوند و با عالم شدن به علوم اهل بیت(ع)، جمعیت بانوان را ارشاد و هدایت کنند و پاسخگوی شبهات باشند.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به نقش مدیریت ها در جامعه الزهرا، تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی مدت طولانی در جامعه الزهرا مدیریت داشت و در طول این سالیان جامعه الزهرا از نظر زیرساختی و برنامه ها گسترش خوبی داشته است.

وی افزود: در ادامه حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان مدیریت این مجموعه را در دست گرفت و خدمات خوبی داشت و ان شاء الله این توفیقات در دوران مدیریت حجت الاسلام والمسلمین مدنی تداوم داشته باشد.

حمایت ویژه مقام معظم رهبری

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه یکی دیگر از امتیازات جامعه الزهرا(س)، حمایت ویژه مقام معظم رهبری است، گفت: رهبری در زمینه ارتقای سطح علمی دانش پژوهان و طلاب این موسسه و دارا شدن فضایل اخلاقی و مدیریت جامعه الزهرا عنایت خاصی دارند.

آیت‌الله مقتدایی با تاکید بر اینکه طلاب جامعه الزهرا باید عالم و مهذب  باشند، گفت: یکی دیگر از امتیازات بی بدیل این مجموعه مزین بودن به نام حضرت زهرا(س) است و قطعا این مجموعه، مورد عنایت حضرت فاطمه(س) و حضرت ولی عصر(عج) است.

وی با اشاره به اینکه جامعه الزهرا(س) مجموعه ای علمی و حوزوی در شهر اهل بیت(ع) است، گفت: وجود حوزه علمیه خواهران به نام حضرت زهرا(س) در شهر مقدس قم یک امتیاز ممتاز است.

عضو شورای عالی حوزه با بیان اینکه این مجموعه ظرفیت بالایی دارد، گفت: بعضی از اساتید این مرکز سابقه 25 سال تدریس فقه، اخلاق و کلام و ... دارند.

آیت‌الله مقتدایی افزود: دانش پژوهان، طلاب و اساتید جامعه الزهرا(س) از نظر علمی و تقوایی برای تمام حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور الگو باشند.

وی تصریح کرد: اساتید این مجموعه با حوزه های خواهران شهرستان ها نیز در ارتباط باشند و به عنوان الگو مطرح هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه جامعه الزهرا چند هزار فارغ التحصیل داخلی و خارجی دارد، گفت: طلاب این مجموعه با فراگیری علوم اهلبیت(ع) منشا خدمات زیادی بوده اند.

خدمت در جامعه الزهرا(س) افتخار است

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به اینکه خدمت در جامعه الزهرا(س) افتخار است، اظهار داشت: مدیریت و برنامه ریزی در این موسسه حوزوی افتخار است و مدیریت جدید با خلوص و جدیت برنامه های خود را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه تدریس در جامعه الزهرا(س) افتخار بزرگی برای اساتید است، گفت: همچنین طلاب و دانش پژوهان جامعه الزهرا باید به خود ببالند که در این موسسه حوزوی تحصیل می کنند و خود را با این مجموعه ارزشمند تطبیق دهند و در تهذیب و تحصیل جدی باشند.

قائم مقام جامعه مدرسین با اشاره به اینکه طلاب جامعه الزهرا باید الگوی سایر طلاب خواهر باشند، ابراز داشت: خواهران طلبه جایگاه ارزشمند خود را بشناسند و در این مسیر با تحصیل و تهذیب کوشا باشند.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) مبنی بر اینکه جایگاه طالب علم در نزد خداوند از مجاهدین، مرزبانان، زائرین بیت الله الحرام و معتکفین برتر است، اظهار داشت: آسمان و زمین برای طالب علم استغفار می کند.

وی با اشاره به حدیث دیگری از رسول اکرم(س) مبنی بر اینکه افرادی جزء پیامبران و شهدا نیستند اما در روز قیامت به مقام آنها غبطه خورده می شود، گفت: این گروه، کسانی هستند که محبت خدا در قلوب مردم قرار می دهند و مردم را نیز در نزد خداوند محبوب می کنند.

عضو خبرگان رهبری افزود: کسانی که امر به معروف می کنند و دستورات خدا را به مردم می رسانند و از رذائل اخلاقی نهی می کنند، در نزد خداوند از جایگاه خاصی برخوردار هستند.

آیت‌الله مقتدایی بر لزوم جدیت در تحصیل علوم اهلبیت(ع) و تبلیغ علوم اسلامی تاکید کرد و گفت: طلاب جامعه الزهرا با این کار می توانند زمینه ساز پیوند محبت خداوند و بندگان باشند.

وی با تاکید بر اینکه امروز پاسخ به شبهات ضرورت دارد، اظهار داشت: گفته می شود بعد از به ثمر رساندن برجام، فشار دشمن برداشته نمی شود و تحریم ها را به بهانه حقوق بشر و تضییع حقوق زنان ادامه خواهند داد.

خواهران باید به میدان بیایند

وی با تاکید بر اینکه دشمنان و مجامع بین المللی در کمال بی انصافی مدعی تضییع حقوق زنان در ایران هستند، گفت: خواهران باید به میدان بیایند و عظمت نظام و جایگاه زن در ایران را ابراز کنند.

دبیردوم شورای عالی حوزه در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم ارتباط مدیریت جدید با اساتید و دانش پژوهان جامعه الزهرا تاکید کرد و گفت: همچنین برآوردی در ابتدا، نیمه و پایان سال داشته باشید و دانش پژوهان را از نظر علم و اخلاق کنترل کنید و اگر موردی مشاهده کردید که متناسب با فضای جامعه الزهرا نیست تذکر دهید و اساتید اشراف کامل در جلسات تدریس داشته باشند.

وی از عنایات و حمایت مقام معظم رهبری نسبت به جامعه الزهرا قدردانی و برای مدیریت جدید این مجموعه آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha