جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیفی مازندرانی

حوزه/ حوزه انقلابی پشتوانه علمی و فقهی رهبری معظم انقلاب است، باید به طور علمی، فقهی و استدلالی از رهبری دفاع نماید و از این حوزه مواضع رهبری به کل ایران و جهان نشر پیدا کندد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، استاد سیفی مازندرانی امشب در مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی اسوه طلاب انقلابی که در مسجد امام حسن عسکری(ع) پردیسان قم برگزار شد، با بیان اینکه هدف شهید نواب صفوی که در جوانی به درجه والای شهادت رسید و جان عزیز خود را در راه آن هدف نثار کرد مبارزه با طاغوت بود.

وی بیان کرد: هیچ انگیزه‌ای در نواب صفوی جز مبارزه با طاغوت نبود، همان هدفی که خداوند به همه انبیای الهی وحی کرد و بعثت انبیای الهی نیز بر اساس آن بود.

استاد حوزه  با اشاره به اینکه اقامه دین الهی بدون مبارزه با طاغوت امکان پذیر نیست گفت: اقامه دین الهی هدف بعثت همه انبیا و پیام ذات اقدس الهی برای همه انبیای الهی بیان شده است.

وی تصریح کرد: در جامعه‌ای که طاغوت حاکم باشد، امکان اقامه دین الهی نیست؛ شهید نواب صفوی برای اقامه دین در جامعه چاره‌ای جز مبارزه با طاغوت نمی‌دید و در این راه به شهادت رسید.

حجت الاسلام و المسلمین سیفی مازندرانی گفت: هر انسانی که در مقابل حکم الهی بایستد و خود محور و خود رأی باشد و در راه رأی، میل و هوای خود مبارزه کند بدون اینکه توجهی به اطاعت از پروردگار داشته باشد، طاغوت است.

وی ادامه داد: مسئله مبارزه با طاغوت و اقامه دین الهی برای انبیای الهی اصل و تکلیف است، اگر نبی مکرم الهی مبعوث شد بعثت او برای اقامه دین الهی بود.

این محقق و پژوهشگر حوزه با بیان اینکه هدف از نزول قرآن مجید حکومت در میان مردم با خط و مشی‌ای است که خدا نشان می‌دهد گفت: ما امروز مفتخریم که بعد از امیرالمؤمنین(ع) در کشور ما یک فقیه جامع دینی زمام امور را در دست دارد و همان اختیاری که نبی مکرم اسلام(ص)  و امام عصر(عج) و ائمه معصومین(ع) در شئون حکومت دارند فقیه جامع شرایط هم دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی ایمان به رسول خدا داشت، ولی در مباحث سیاسی از او تبعیت نمی‌کرد، قرآن به او می‌گوید ایمان ندارد، گفت: قرآن مجید می‌فرماید هرگز نمی‌تواند انسانی ادعای ایمان کند و دروغ می‌گوید که مومن است، مگر اینکه در مشاجرات سیاسی و اقتصادی و امور مختلف، حکم رسول خدا را تبعیت کند.

حجت الاسلام و المسلمین سیفی مازندرانی ابراز داشت: این شرایط برای فقیه جامع شرایط فتوا و رهبری نیز حاکم است، فقیهی که از علم و از تدبیر لازم برای رهبری امت برخوردار باشد.

وی عنوان کرد: اگر مسئولین ما بخواهند با ایمان درست موضع‌گیری داشته باشند و آن موضع در حکم طاغوت نباشد شرایطش تبعیت کامل از فقیه جامع شرایط فتوا و رهبری است.

استاد حوزه  با اشاره به اینکه هر توافقنامه‌ای بدون شروط رهبری بی‌اعتبار است گفت: ولایت ولی‌فقیه مانند ولایت رسول‌الله(ص) و ائمه معصومین(ع) است؛ اگر در محضر امام عصر(عج) حاضر بودیم، آیا محدوده ولایت او قوانین بین‌المللی را می‌شناخت.

وی با بیان اینکه راه شهید نواب صفوی راه مبارزه با طاغوت، طاغوتی زیستن و طاغوتی بودن است گفت: حوزه انقلابی یعنی اینکه پشتوانه علمی و فقهی رهبری معظم باشد، باید به‌طور علمی، فقهی و استدلالی از رهبری دفاع کند و از این حوزه مواضع رهبری به‌کل ایران و جهان نشر پیدا کند.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha