جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی 

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به نقشه دشمنان برای دین گریزی جوانان، گفت: دشمنان اصل خدا محوری را نشانه گرفته اند نه یک دین و مذهب را؛ آنها می خواهند خداوند را در جوامع بشری کم رنگ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، شب گذشته در جلسه مدیران، اساتید و کادر اجرایی مدارس علمیه شهرستان همدان گفت: یکی از وظایف شما تدریس، تالیف یا اداره مسایل طلاب علوم دینی است که در این امر باید با جدیت عمل کنید، اما نباید این فعالیت  شما را از مسایل اجتماعی و سیاسی غافل کند، چرا که شناخت دنیا و آنچه در آن می گذرد نیز یکی از وظایف شماست که نباید از کنار آن به سادگی گذشت.

مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به آسیب های فضای مجازی، بیان داشت: غفلت نسبت به مسایل روز از جمله فضای مجازی سبب آسیب به بدنه اجتماع و حتی حوزه های علمیه می شود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت حضور طلاب و روحانیون در فضای مجازی، تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید بصورت تخصصی به این فضا وارد شده و پاسخ سئوالات و شبهات را بدهند.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف طلاب و روحانیون، عالم به زمان بودن است و چون اساتید و مدیران حوزه ارتباط مستقیم با طلاب دارند، از این رو باید برای تبیین این مساله چاره اندیشی کنند تا خدای ناکرده فتنه ای مانند سال 88 صورت نگیرد.

آیت الله موسوی اصفهانی ادامه داد: در جامعه ای که جوانان آن در مرزهای دور از این خاک و در دیگر کشور های اسلامی برای دفاع از کیان اسلام و اهل بیت(ع) حتی جان خود را از دست می دهند، وظیفه ما چیست، قدم اول آگاهی از وضع اجتماع است.

وی ادامه داد: آگاهی از مسایل جدید و به روز  یعنی دفاع از رسالت الهی و این همان آگاهی جوانان در عقیده است؛ اصلاح عقیده سبب اخلاق مداری و دین مداری مردم جامعه می شود.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به نقشه دشمنان در راستای دین گریزی ابراز داشت: دشمنان اصل خدا محوری را نشانه گرفته اند نه یک دین و نه یک مذهب، آنها می خواهند خداوند را در جوامع بشری کم رنگ کنند.

مدیر حوزه علمیه همدان در ادامه با اشاره به اهمیت انقلابی بودن حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: بی تفاوت بودن در مسایل اسلامی و انقلاب سبب سنگ اندازی دشمنان خواهد شد، از این رو ما در جامعه نیاز به طلبه آگاه و انقلابی داریم، چرا که حفظ انقلاب و انتقال آن به نسل جدید از وظایف دینی ماست. امام خمینی(ره) در این باره فرمودند "حفظ نظام از اوجب واجبات است".

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: هرچند مشکلاتی در کشور وجود دارد، اما نباید دستاوردهای عظیم انقلاب و نظام از جمله استقلال، دین مداری، امنیت و ... را فراموش کرد.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره جانفشانی های روحانیون در مبارزات قبل از انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: انقلاب با اتحاد و حرکت روحانیون صورت گرفت و مردم با اعتماد به روحانیت در این مبارزه حاضر شدند که قیام 19 دی مردم قم یکی از آن مبارزات بود.

وی در پایان با اشاره به محتوای  کتب درسی حوزه، گفت: درست است که انتقاد هایی به این کتب وارد است و  در این راستا برنامه هایی در حال اجراست، ولی در حال حاضر این کتب بهترین منابع ملا شدن طلاب هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha