سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله شاه آبادی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: امر به معروف و نهی از منکر از فریضه های اصلی دین اسلام است که اگر کسی نبست به انجام آن کوتاهی کند و انجام ندهند عادل نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله نصرالله شاه آبادی در گردهمایی طلاب جهادی گروه طلایه داران امربه معروف ونهی از منکر بشیر در سالن کوثر سازمان تبلیغات اسلامی قم با اشاره به اهمیت فریضه ی امربه معروف بر  توجه متدینین به این فریضه تاکید کرد.

استاد حوزه در حضور 250 نفر از طلاب آمر به معروف و ناهی از منکر گروه بشیر اظهارداشت: برتری امت اسلام نسبت به امم دیگر، وجوب امربه معروف و نهی از منکر است و بنا بر آیه شریفه « کنتم خیر امه اخرجت للناس تامرون بالمعروف و تنهون عن المنکر» اجرای فریضتین را سبب برتری امت اسلام دانست.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر هر روز همه  متدینین جامعه بخصوص طلاب حوزه علمیه به صورت لسانی به منکرات تذکر دهند منکری در جامعه باقی نخواهد ماند.

وی  خاطر نشان کرد: با تذکر زبانی منکرات از جامعه رخت خواهد بست و اینکه در جامعه شاهد وجود منکرات هستیم به جهت عدم التزام به این فریضه ی بزرگ الهی می باشد.

استاد اخلاق حوزه  برخورد اسلامی و زبان نیکو را در امربه معروف از لوازم آن دانست و تاکید کرد اگر می خواهیم امربمعروف اثر کند از هرگونه شدت و خشم باید پرهیز نمود.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام مجید بیک زاده گزارشی از فعالیت های گروه جهادی طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر ارائه کرد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha