پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
والدین مسلمان سوئیسی مدرسه اسلامی راه اندازی می‌کنند

حوزه/ والدین مسلمانی که حاضر نبودند دخترانشان در کلاس‌های شنای مختلف شرکت کنند، قصد راه اندازی یک مدرسه خصوصی اسلامی در سوئیس را دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی میل، والدین مسلمان سوئیسی که به شرکت دخترانشان در کلاس‌های مختلط شنا معترض بودند اعلام کردند که یک مدرسه اسلامی خصوصی راه اندازی خواهند کرد.

پس از اینکه دادگاهی در سوئیس شرکت کلاس آموزش شنای مختلط را برای دختران مسلمان اجباری اعلام کرد، این خانواده مسلمان سوئیسی عهد کردند که یک مدرسه اسلامی خصوصی برای تفکیک پسران از دختران تشکیل دهند.

مقامات مدرسه مدعی بودند که کلاس‌های شنای مختلط برای انسجام جامعه سوئیس امری ضروری است. و پس از اینکه مقامات سوئیسی اصرار به شرکت دختران در کلاس‌های مختلط شنا داشتند، عزیز عثمانگولو پرونده را به دادگاه حقوق بشر اروپا ارجاع داد.

سرهاند کاراتکین، نماینده رسانه‌ای کمیسیون مسلمانان در شهرستان بازل با بیان اینکه این خانواده مسلمان قصد ندارد دخترشان را به کلاس‌های شنای مختلط بفرستد گفت: ما خبردار شده‌ایم که این خانواده قصد راه اندازی یک مدرسه خصوصی اسلامی دارند.

در این میان یوهانس کزولینا، مشاور تجاری و یک استاد الاهیات در شهرستان بازل نیز با استقبال از این طرح اعلام کرده است که از هیچ کمکی برای راه اندازی یک مدرسه اسلامی مضایقه نخواهد کرد.

کزولینا یک تاجر سوئیسی است که در سال‌های اخیر با پرداخت جریمه‌های تعلق گرفته به چندین مسلمان، برای خودش شهرتی کسب کرده است.

کزولینا در ادامه گفت: دانش آموزان فوق العاده مذهبی یهودی هستند که حاضر نیستند در کلاس‌های شنای مختلط شرکت کنند و هیچ کس مخالفتی با آن‌ها نمی‌کند. چرا که مدارس مخصوص به خودشان را دارند.

وی معتقد است که مسلمانانی که به خاطر نفرستادن دخترانشان  به کلاس شنای مختلط جریمه می‌شوند مورد تبعیض مذهبی قرار گرفته و به همین جهت نیز حاضر به پرداخت جریمه‌ خانواده‌های مسلمان شده است. گفته می‌شود که مقامات شهر بازل در جولای 2010، یک جریمه 1 هزار و 140 یورویی برای این خانواده مسلمان در نظر گرفته بودند.

در سال 2012 نیز دادگاه عالی سوئیس در لوزان حکم داد که اجبار حضور در درس شنای مختلط نقض آزادی مذهبی محسوب نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha