پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حضرت آیت الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی با انتقاد از فضای باز مجازی گفتند: چگونه وزیر محترم این فضا را کنترل نمی کند، باید این فضا را کنترل کرد و ترس از بدگویی ها نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم با اشاره به فساد موجود در فضای مجازی، اظهار داشتند: امروز فضای مجازی تهدیدی برای جوانان و کودکان است و وزیر ارتباطات باید این فضا را کنترل نماید؛ چراکه بازگذاشتن درهای فساد، سبب سستی پایه های نظام خواهد شد.

ایشان با تأکید بر اینکه جوانان ما باید مؤمن و مسلمان باشند، ابراز داشتند: کودک از دوران کودکی باید با خدا و نماز بزرگ شود؛ اما امروز موبایل ها مرکز هرنوع فساد شده و ضرر برای جامعه است.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: چگونه وزیر محترم این فضا را کنترل نمی کند؛ باید این فضا را بست و از بدگویی می‌گساران نهراسید.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: اگر رضایت این نوع افراد را می خواهید، زنان باید به صورت لخت در خیابان ها برقصند؛ اما گر رضایت خدای متعال را می خواهید، با بستن این نوع فضاها، به داد جوانان، کودکان، دختران و پسران این کشور برسید.

حضرت آیت الله سبحانی در بخش دیگر از سخنان خود به روایتی از امام موسی کاظم(ع) اشاره و بیان داشتند: حضرت فرمودند: «لَا يكونُ الرَّجُلُ مُؤْمِناً حَتَّى يكونَ خَائِفاً رَاجِياً وَ لَا يكونُ خَائِفاً رَاجِياً حَتَّى يكونَ عَامِلًا لِمَا يخَافُ وَ يرْجُو/ مرد، مؤمن نیست مگر اینکه بیمناک امیدوار باشد و بیمناک امیدوار نیست مگر بدان چه از آن می‌هراسد و به آن امید دارد، عمل کند».

معظم له اظهار داشتند: رجاء و خوف باید در کنار هم باشد؛ چراکه هرکدام به تنهایی سودی نخواهد داشت.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به آیه 45 سوره احزاب، ابراز داشتند: خداوند متعال در این آیه خطاب به نبی مکرم اسلام(ص) فرمودند: «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنّا أَرْسَلْناکَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذِیراً» که دو صفت بشیر و نذیر را در کنار هم قرار داده است.

ایشان در پایان با اشاره به روایت «مِدادُ الْعُلَمآءِ أَفْضَلُ مِنْ دِمآءِ الشُّهَداءِ»، خاطرنشان ساختند: امام راحل می فرمود: قلم های شما مسلسل های شماست؛ پس طلاب و فضلا باید به درس و بحث علاقه مند بوده و مباحثه را از یاد نبرند؛ چراکه با وجود عالمان، نظام حفظ خواهد شد.

این مرجع تقلید تصریح کردند: در ایام جوانی برای بنده سوال بود که چطور مداد یک عالم از خون شهید بالاتر است؛ اما با گذشت زمان به این نتیجه رسیدم که علم عالم است که جوانان را برای حفظ مقام ولایت و نظام تربیت کرده و آنان در این راه جان خود را فدا می کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha